رئیس کمیته امداد: ۸۰ درصد از زکات در اختیار نیازمندان است

۱۴۰۱/۱۱/۰۶ - ۱۸:۰۷:۵۵
کد خبر: ۱۴۲۸۰۸۸
رئیس کمیته امداد: ۸۰ درصد از زکات در اختیار نیازمندان است
رئیس کمیته امداد گفت: رقم زکات مستحبی در حال افزایش است، دست‌کم ۶۰ درصد زکات باید در اختیار نیازمندان قرار بگیرد اما اکنون حدود ۸۰ درصد در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد در دیدار با حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با تشریح عملکرد این نهاد در ترویج فرهنگ زکات در کشور، گفت: سال گذشته ۱۶۰۰ میلیارد زکات نقدی و کالا در کشور جمع‌آوری شد.

وی اظهار کرد: امسال نیز پیش‌بینی می‌شود میزان زکات پرداختی توسط مردم حدود ۱۸۰۰ میلیارد تومان باشد.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: سامانه مدیریتی زکات راه‌اندازی شده و با رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور مکاتبه کرده‌ایم تا نمایندگان ولی فقیه بر وضعیت زکات نظارت داشته باشند.

بختیاری ادامه داد: سرفصل‌های زکات واجب، مستحب و فطریه عام و ... از هم جدا است و پیش از عید فطر در دستورالعملی به استان‌ها تاکید می‌کنیم تا در همان روز عید به نیازمندان داده شود.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه رقم زکات مستحبی در حال افزایش است، بیان کرد: دست‌کم ۶۰ درصد زکات باید در اختیار نیازمندان قرار بگیرد و اما اکنون حدود ۸۰  درصد در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان نیز در این دیدار پیشنهاداتی  به رئیس کمیته امداد مطرح کرد و گفت: شورای زکات شهرستان‌ها و استان‌ها نسبت به جمع‌آوری زکات اختیاراتی داشته باشند تا طبق مصوبه شورا در خصوص زکات جمع‌آوری شده تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز