ثبت نام ۶ هزار مدرسه برای حضور در نمایشگاه مدرسه انقلاب

۱۴۰۱/۱۱/۰۸ - ۰۹:۳۳:۴۱
کد خبر: ۱۴۲۸۶۲۰
ثبت نام ۶ هزار مدرسه برای حضور در نمایشگاه مدرسه انقلاب
معاون فرهنگی و اجتماعی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان از ثبت نام ۶ هزار مدرسه در یازدهمین دوره نمایشگاه مدرسه انقلاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ نشست خبری یازدهمین دوره نمایشگاه های دانش آموزی مدرسه انقلاب امروز شنبه ۸ بهمن ماه با حضور وحید عظیمی معاون فرهنگی و اجتماعی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان برگزار شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با بیان اینکه مدرسه انقلاب ویژه دانش آموزان متوسطه اول و دوم است اظهار داشت: سال گذشته ۴ هزار مدرسه برای حضور در مدرسه انقلاب ثبت کردند ولی سالجاری ۶ هزار مسئول انجمن برای حضور در این رویداد ثبت نام کردند که جهش ۵۰ درصدی محسوب می شود. 

وی گفت: مدارس حاضر در رویداد مدرسه انقلاب غرفه هایی در راستای مدارس قبل، بعد و فردای استعمار و انقلاب را احداث می کنند. 

عظیمی با اشاره به درخواست رهبر معظم انقلاب از دانش آموزان در ۱۳ آبان برای ایفای نقش دانش آموزان در ایران با توجه به نظم جدید جهانی عنوان کرد: ایفای نقش دانش آموزان در غرفه فردای انقلاب انجام می گیرد. 
وی درباره موضوع این نمایشگاه گفت: مدارس انقلاب در 3 موضوع اجتماعی، اقتصادی و سیاسی فعالیت دارند؛ تلاش داریم در این مدارس به موضوع استعمار جدید و تاثیر آن بر فکر و اندیشه دانش آموزان بپردازیم زیرا غرب می خواهد در این حوزه بر کشور ها حاکم شود . 

همچنین محمد رضا عرب پور دبیر  یازدهمین رویداد مدرسه انقلاب گفت: نمایشگاه مدرسه انقلاب با حضور ۳۵۰۰ دانش آموز دوره متوسطه دوم و ۲۵۰۰ دانش آموز دوره متوسطه اول با هشت عنوان جریان ساز برگزار می شود.

وی افزود: ۱۰۰ هزار راوی تمدن در نمایشگاه مدرسه انقلاب در راستای جهاد تبیین و هویت یابی حضور دارند که موضوع استعمار را در سه بخش دیروز، امروز و فردا بررسی می کنیم. 

عرب پور درباره بخش استعمار امروز گفت: انقلاب اسلامی ایران فضای متفاوتی به وجود آورد و باعث افزایش کشورهای استقلال طلب و گسترش فرهنگ مقاومت شد و همچنین در این بخش دستاورد انقلاب اسلامی هم مورد بررسی قرار می گیرد. 

وی درباره قالب های ارائه محتوا در رویداد مدرسه انقلاب افزود: محتواهایی مثل اتاق بازی، فکر، اتاق فرار بازی و نمایش های رادیویی و ....در این رویداد ارائه خواهد شد؛ دانش آموزان هنرمند مدرسه در قالب نقالی در این رویداد نمایش اجرا کرده و دانش آموزان آنها را داوری می کنند.

دبیر یازدهمین دوره نمایشگاه مدرسه انقلاب اظهار کرد: همزمان با ولادت امام علی (ع) و همزمان با جشن انقلاب در ۲۲بهمن، این جشن در مدارس سراسر گرامی داشته می شود و یک غرفه از مدارس در راهپیمایی روز ۲۲بهمن شهرهای مختلف به رویداد مدرسه انقلاب تعلق دارد تا شور دانش آموزان در راهپیمایی جشن انقلاب بیشتر شود. 

وی ادامه داد: این غرفه از ۱۲ تا ۳۰ بهمن ماه در مدارس برپا می شود که در هر مدرسه بین 6 تا 16 غرفه دارد. 

دبیر یازدهمین رویداد مدرسه انقلاب با تاکید بر وجود ویژگی تشکیلاتی در گروه دانش آموزان گفت: چهار گروه با عنوان تولید محتوا، اجرایی، راویان و گروه رسانه در این رویداد هستند. 

عرب پور ادامه داد: از ۶ هزار دانش آموز ثبت نام کرده در رویداد مدرسه انقلاب ۶۰ درصد از آنان دختر و ۴۰ درصد پسران هستند که پیش بینی می شود در حین برگزاری این نمایشگاه تعداد دختران رشد بیشتر شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز