شناسایی ۸۰۰ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در کشور

۱۴۰۱/۱۱/۰۹ - ۰۹:۰۲:۱۶
کد خبر: ۱۴۲۹۱۵۲
شناسایی ۸۰۰ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در کشور
رئیس ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع در مراسم رونمایی سامانه برپا گفت:یک گروه بازماندگان از تحصیل‌اند. ۸۷۴ هزار بازمانده از تحصیل شش تا ۱۷ ساله با کدملی و محل زندگی شناسایی شده اند که تاکنون ۱۵۰ هزار نفر از این آمار کاسته شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ یوسف نوری وزیر آموزش وپرورش امروز صبح یکشنبه 9 بهمن ماه در مراسم رونمایی از طرح برنامه پشتیان آموزشی( برپا) ضمن تسلیت به خانواده‌های جانباختگان زلزله خوی اظهار کرد: انقلاب اسلامی نهضتی بود که بسیاری از معادلات جهانی را بر هم زد. حضرت امام خمینی(ره) و یاران با وفایش بنایی را نهادند که از هر لحاظ مستحکم است و این بنا به مراحلی از پیشرفت رسیده است که دشمنان ما را ناراحت کرده، لذا سعی می‌کنند به ریشه‌های این انقلاب که جوانان و زنان هستند، آسیب بزنند.

وی گفت: باید از ظرفیت جوانان در آموزش و پرورش که همان دانشجو معلمان هستند، استفاده شود و پژوهشگاه‌های تربیتی زیادی داریم که می‌توانند در مدارس حضور پیدا کنند. باید ظرفیت کارهای خیر را در آموزش و پرورش اضافه کنیم زیرا در بیانیه گام دوم هم بر مشارکت مردم در امور سیاسی و اجتماعی تاکید شده است.

وزیر آموزش وپرورش اظهار کرد: امروز در آموزش و پرورش از هر دو کلاس درس یک کلاس توسط خیران مدرسه ساز ساخته می‌شود و این موضوع از برکات انقلاب اسلامی است که توانسته مشارکت آحاد جامعه را در بخش‌های مختلف همراه داشته باشد و باید قدر این الگوها را بدانیم.

 در این مراسم آقامحمدی رئیس ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ محله با بیان اینکه ۲۰۲۰ محله کمتر برخوردار در کشور داریم که مشکلات مختلفی دارند گفت: ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار جمعیت در این محلات ساکن‌اند که جمعیت کمی نیست و در پی کاهش مشکلات آنها هستیم.

وی افزود: تاکنون ۱۴۱ جلسه هفتگی تشکیل شده و به جمع بندی رسیدیم تا افراد را به دو گروه سنی بالای ۳۰ سال و کمتر از ۳۰ سال تقسیم بندی کنیم که تحول و تغییر وضعیت زیر ۳۰ ساله ها برای ما مهم بود. یک مرتبه عبدالملکی وزیر سابق کار گفته بود هر ثانیه ۱۰ تومان ارزش دارد و این ارزش باید به ثانیه‌ای ۶۰۰ هزار تومان برسد. راهکار آن‌ هم آموزش است.

150 هزار نفر از بازماندگان تحصیل به مدسه بازگشتند

آقامحمدی با اشاره به اینکه دانش آموزان را به چند گروه تقسیم کردیم گفت: یک گروه بازماندگان از تحصیل‌اند. ۸۷۴ هزار بازمانده از تحصیل شش تا ۱۷ ساله با کدملی و محل زندگی شناسایی شده اند که تاکنون ۱۵۰ هزار نفر از این آمار کاسته شده است. گروه دوم بچه‌هایی هستند که تحصیل می‌کنند و وضع خوبی دارند اما امکانات تحصیلی برابر چون امکانات کنکوری در اختیار ندارند. در آینده نزدیک بر اساس یک برنامه‌ریزی کلاس های کنکور البرز به صورت آنلاین برای تمام این دانش آموزان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: یک برنامه دیگر ورود بچه های محلات کم برخوردار ۱۳ سال به بالا به دوره های آموزش کسب و کار در دانشگاه شریف است. گروه چهارم بچه هایی هستند که در یک تا چند درس مشکل تحصیل دارند و هرکسی زمان دارد و می‌تواند وقتی را اعلام و در سامانه ثبت کند که آماده تدریس است. معلم ها هم دانش آموزان را شناسایی و ارتباطی برقرار می‌شود تا پشتیبان همراهی کند. سامانه  «برپا» این کار را انجام می‌دهد که در آینده برنامه های دیگری به آن افزوده می‌شود.

 انتهای پیام/

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز