سردار رحیمی: کاهش ۹ درصدی آمار جرائم در تهران بزرگ/ اغتشاشات اخیر آمار جرائم را یک درصد زیاد کرد

۱۴۰۱/۱۱/۱۰ - ۰۸:۰۸:۲۰
کد خبر: ۱۴۲۹۶۴۱
سردار رحیمی: کاهش ۹ درصدی آمار جرائم در تهران بزرگ/ اغتشاشات اخیر آمار جرائم را یک درصد زیاد کرد
رییس سابق پلیس تهران بزرگ گفت: آمار جرایم و تخلفات و سرقت ها در پایتخت ۹ درصد کاهش پیدا کرده است هر چند که اغتشاشات اخیر یک درصد بر آمار جرائم و تخلفات افزوده بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، مراسم آیین معارفه و تکریم فرمانده انتظامی تهران بزرگ امروز دوشنبه ۱۰ بهمن برگزار شد. 

سردار حسین رحیمی رییس پلیس سابق تهران بزرگ گفت: امنیت یکی از اساسی ترین و زیر ساختی ترین نیاز همه جوامع است و حاکمان مکلف و موظف به برقراری این نیاز جوامع خود هسنند و باید به طور کامل در جامعه پیاده کنند 

وی افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی که دشمنان در طول ۴۴ سال همواره تلاش کردند که نظام را دچار چالش کنند و اقداماتی را هم با سردمداری آمریکا و رژیم صهیونیستی و هم پیمانان آن انجام دادند.  

رییس سابق پلیس تهران بزرگ تصریح کرد: فراجا متولی اصلی برقراری نظم و امنیت در جمهوری اسلامی تکلیف دارد و طلایه دار برقراری امنیت است. 

وی گفت: از اوایل سال ۹۶ که ماموریت خدمتکزاری و نوکری مردم پایتخت بر دوشم است از ابتدای امر تلاش کردم با برنامه ریزی مدون و شناخت درست تهدیدات پایتخت در بعد امنیت و تبیین و تدوین برنامه های مختلف در حوزه های متعدد امنیت ام القرای جمهوری اسلامی را برقرار کردیم. 

سردار رحیمی گفت: به رده های مختلف و تخصصی پلیس طرح های مختلف را ابلاغ کردیم. 

وی افزود: مردم ایران باید بدانند پلیس در حال تلاش برای برقراری امنیت است و اگر ۱۰۰ درصد تخلفات و سرقت ها را کشف نکرده باشیم حتما ۷۰ تا ۸۰ درصد در این زمینه موفق بودیم. 

رییس سابق پلیس تهران تصریح کرد: طرح رعد استفاده از ظرفیت مغفول کلانتری ها بود؛ طرح کاشف هم استفاده از ظرفیت آگاهی ها بود. 

وی گفت: کاهش ۹ درصدی آمار و جرائم تهران بزرگ را شاهد بودیم که پیشتر این آمار ۱۰ درصد بود اما اغتشاشات اخیر آمار جرائم و تخلفات را زیاد کرد. 

سردار رحیمی گفت: ۱۰ درصد در زمینه کشف جرایم و سرقت ها عملکرد مثبت داشتیم. 

وی افزود: سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت کلانتری های جدید در تهران هزینه کردیم و بسیاری از آنها افتتاح شد. 

سردار رحیمی گفت: بعد از موضوع سرقت مهمترین دغدغه مردم تهران موضوع موادمخدر، جولان معتادان متجاهر، خرده فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر بود که طومار بسیاری از باندهای قاچاق مواد مخدر را در هم پیچیدیم و ۵۰ درصد از پارک های سطح شهر را پاکسازی کردیم. امروز دره فرحزادی ، جاجرود، گردنه تنباکویی، مناطق شوش، مولوی و هرندی تقریبا به صورت کامل پاکسازی شدند.

سردار رحیمی ادامه داد: در حاشیه اجرای طرح ظفر پلیس مبارزه با موادمخدر نیز بیش از ۳۰۰ منزل پلاک قرمز شناسایی شدند.

رئیس پلیس سابق تهران به موضوع اراذل و اوباش پرداخت و تصریح کرد: امروز یک مورد اوباش نیز در تهران وجود ندارد؛ نزاع و درگیری چند نفری با گردن کشی فرق دارد چراکه قبلا در نقاط مختلف تهران اراذلی را داشتیم که گردنکشی می کردند.

وی افزود: با اقدامات همکارانم در پلیس فتا بسیاری از پرونده های بزرگ همچون ۶۰ هزار میلیارد تومان، ۴۰ هزار میلیاردی و ... به حساب مردم و بیت المال برگردانده شد.

سردار رحیمی گفت: تلاش ما این بود تا با مردم مدارا کرده و در مقابله با ناآرامی ها و تا امنی ها از امنیت و آرامش و اموال مردم با کمترین خسارت محافظت کنیم.

وی افزود: در حوزه ستادی اصلی ترین دغدغه بنده بحث معیشت و رفاه پرسنل بود. امروز بیش از ۲ هزار منزل سازمانی به همکاران تحویل دادیم؛ با همکاری شهردار تهران قرارداد ساخت ۵ هزار مسکن ملکی را منعقد کرده و قرارداد ۳ هزار منزل سازمانی را بستیم.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز