سیر آزمایشى قطار ملى مترو با انجام تست‌هاى نهایى

۱۴۰۱/۱۱/۱۰ - ۱۰:۴۱:۳۲
کد خبر: ۱۴۲۹۷۶۳
سیر آزمایشى قطار ملى مترو با انجام تست‌هاى نهایى
تست‌هاى باقى‌مانده قطار ملى مترو به منظور اخذ تاییدیه مراجع بین‌المللى در حال انجام بوده و پیش‌بینى مى‌شود فروردین ماه سال 1402 نخستین نمونه این قطار با سطح داخلى‌سازى 85 درصد، در خط فرودگاه امام خمینى (ره) به حرکت درآید.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محسن هرمزى مدیرعامل شرکت مترو تهران با اعلام مطلب فوق گفت: پروژه طراحى و ساخت قطار ملى مترو، مراحل پایانى اخذ تاییدیه‌هاى لازم را سپرى کرده و با پشت سرگذاشتن 6 تست باقى‌مانده در روزهاى پایانى سال جارى، امیدواریم از ابتداى سال آینده بتوان شاهد حرکت آزمایشى آن در مسیر خط فرودگاه امام خمینى (ره) باشیم. مدیرعامل شرکت مترو با اشاره به تست‌هاى اخیر قطار ملى مترو افزود: در هفته جارى، شاهد انجام تست رانش و ترمز بودیم و البته تست گابارى را نیز در دستور کار داریم. خوشبختانه مراحل مربوط به تایید بخش‌ها و تجهیزات مختلف قطار مذکور طبق برنامه زمان‌بندى صورت پذیرفته و پس از اخذ تاییدیه‌هاى نهایى از شرکت مشاور اروپایى، امکان تولید انبوه آن طبق قرارداد منعقد شده براى ساخت 105 دستگاه قطار توسط شرکت واگن‌سازى تهران فراهم خواهد شد تا بخشى از نیازهاى ناوگان حمل و نقلى شبکه مترو پایتخت، از این طریق و طى سال‌هاى پیش‌رو تامین شود.

گفتنى است پروژه طراحى و ساخت قطار ملى مترو (با سطح داخلى‌سازى 85 درصد) یکى از ثمرات نهضت داخلى‌سازى تجهیزات صنعتى مورد استفاده در کشور است که با به ثمر نشستن آن، یکى از زیرساخت‌هاى اصلى بهره‌ورى حداکثرى از شبکه حمل و نقل ریلى درون شهرى در تمام کلانشهرهاى صاحب مترو کشور، طى فرآیند تولید انبوه آن و با تکیه بر تولیدات داخلى و البته هزینه کمتر و دسترسى آسانتر، فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز