مطالبه گر چرایی عدم اجرای قانون ایثارگران هستیم/احتمال تغییرات ساختاری و تجمیع برخی سازمان ها در بنیاد شهید

۱۴۰۱/۱۱/۱۱ - ۱۰:۵۸:۱۵
کد خبر: ۱۴۳۰۳۹۶
مطالبه گر چرایی عدم اجرای قانون ایثارگران هستیم/احتمال تغییرات ساختاری و تجمیع برخی سازمان ها در بنیاد شهید
معاون بنیاد شهید درباره قرار گرفتن بنیاد شهید ذیل ستاد کل نیروهای مسلح گفت: قانون گذار باید تصمیم گیری کند همچنین بر اساس اساسنامه بنیاد، نظر رهبر معظم انقلاب حائز اهمیت است؛ شاید همه حوزه‌های مربوط به شهدا و جانبازان مانند سازمان حفظ ارزش‌ها، بنیاد شهید و… تجمیع و زیر مجموعه دولت قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، طاهر موهبتی معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری هم اندیشی روابط عمومی بنیاد شهید با اصحاب رسانه که صبح امروز ۱۱ بهمن ماه در مشهد مقدس برگزار شد اظهار کرد: ماده ۴۵ برای سال ۹۱ است، اما چه تعداد خودرو به ایثارگران داده شده؟

وی افزود: در برنامه ششم توسعه، ما ۶ ماده و ۳۸ حکم داریم، تعداد بندهایی که کامل اجرا شده نزدیک به صفر است که عملیاتی شده باشد. 

موهبتی با بیان اینکه ما موافق هرگونه افزایش معیشت برای دوستان ایثارگر به شرطی که منابع تامین شود هستیم ادامه داد: وقتی دارو پیدا نمی‌شود می‌گویند بنیاد شهید، در صورتی که بنیاد متولی دارو نیست. بنیاد شهید باید مطالبه گر باشد و در حال حاضر به جای دستگاه های پاسخگو، بنیاد پاسخگو است.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بسیاری از آموزش ها کارامد نیست و باید آموزش ها و اقدامات دستگاه ها نتیجه بخش باشد. در فضای مجازی از گفتمان ۵۰ سال قبل نباید استفاده کنیم و باید در فضای مجازی با زبان روز صحبت کرد.

موهبتی بیان کرد: ۲۵۰ هزار نفر از جامعه هدف ما باید خودرو بگیرند؛ اما مجوز ۱۰ هزار خودرو وجود دارد. این موضوعات باید اصلاح شود و ۱۰ هزار خودرو تعداد بسیار کمی برای جامعه هدف ما است.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ما میخواهیم بهترین حرف ها را در برنامه توسعه بزنیم، اما در لایه حرف های خوب می‌ماند. 

وی با بیان اینکه باید ضمانت نامه های اجرایی وجود داشته باشد افزود: ما چند پرداختی نظیر حق پرستاری، کمک معیشت و… را داریم.

موهبتی بیان کرد: ۶۵ هزار نفر جامعه برخوردار از حق پرستاری هستند که از ۴ میلیون تومان حق پرستاری به صورت میانگین ۳ میلیون تومان برای پرستاری از مادر شهید پرداخت می‌شود. 

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در حوزه جانبازی ۶۷ هزار نفر حق پرستاری دریافت می‌کنند که ۲۵ هزار نفر نیز برای حق پرستاری در نوبت هستند. 

وی افزود: نزدیک به ۱۰۵ هزار نفر که فاقد شغل و درآمد هستند کمک معیشت دریافت می‌کنند؛ در سال ۱۴۰۲، افراد بالای  ۲۵ درصد ۶ میلیون و زیر ۲۵ درصد ۵ میلیون تومان کمک معیشتی دریافت خواهند کرد که ۲۵ هزار نفر نیز در صف هستند.

موهبتی با اشاره به اینکه می‌گویند همه چیز برای خانواده شهدا است، اما در عمل اینگونه نیست بیان کرد: حقوق ایثارگران حالت اشتغال ماده ۳۸ در سال ۱۴۰۰، ۸/۵ میلیون، سال ۱۴۰۱، ۱۱ میلیون و سال آینده نیز ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در زمینه خودرو شاخص هایی وجود دارد، به طور طبیعی جانباز ۷۰ درصد اولویت دارد و در حال حاضر ۱۰ هزار خودرو در نظر گرفته شده است. در لایحه بودجه ۱۴۰۲ موضوع خودرو دیده شده که امیدواریم همان لایحه دولت تصویب شود.

وی افزود: ما باید مکلف باشیم که اگر دستگاهی به وظیفه خود در حوزه ایثارگران عمل نکرد، مطالبه گری کنیم؛ قوانینی که در کشور در حوزه ایثارگری وجود دارد و اجرا نمی‌شود را ما باید از از دستگاه ها مطالبه کنیم و در برنامه هفتم این موضوع را نوشته ایم.

موهبتی بیان کرد: در بودجه سال آینده، ۷۲ هزار میلیارد تومان برای بنیاد شهید پیشنهاد شده که در حوزه درمان نگرانی هایی داریم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر قرار گرفتن بنیاد شهید ذیل ستاد کل نیروهای مسلح گفت: قانون گذار باید تصمیم گیری کند همچنین بر اساس اساسنامه بنیاد، نظر رهبری حائز اهمیت است. این موضوع دو دیدگاه دارد، یک دیدگاه اینکه همه حوزه‌های مربوط به شهدا و جانبازان مانند سازمان حفظ ارزش‌ها، بنیاد شهید و… تجمیع و زیر مجموعه دولت قرار گیرد و دیگری اینکه بنیاد زیر مجموعه ستاد کل شود.

وی گفت: هدف به طور کلی هم افزایی برای ارائه خدمات بهتر است و باید توجه داشت که نظریات خوب را می‌توان پرورش داد و باید دید وحدت نظر تا کجا پیش خواهد رفت.

معاون توسعه، مدیریت و برنامه ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطر نشان کرد: ۱۰ مورد بیمارستان اعصاب و روان در کشور داریم که درآمد _ هزینه‌ای اداره می‌شوند البته پیشنهاد اختصاص ردیف بودجه مثل سایر بیمارستان‌ها برای مراکز اعصاب و روان داریم.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز