قاضی زاده هاشمی: بنیاد شهید به دنبال حمایت از رمان ها و تبدیل آنها به فیلم است

۱۴۰۱/۱۱/۲۵ - ۰۹:۰۵:۰۷
کد خبر: ۱۴۳۶۵۰۱
قاضی زاده هاشمی: بنیاد شهید به دنبال حمایت از رمان ها و تبدیل آنها به فیلم است
رئیس بنیاد شهید وامورایثارگران گفت: در برنامه امسال و سال آینده بنیاد حمایت از رمان‌های فاخر و همچنین تبدیل آنها به سریال یا فیلم سینمایی مدنظر است که همزمان این کار را انجام می‌دهیم که در این راه یکی از مشکلات اصلی ما فیلمنامه است که امیدواریم با حضور فیلمنامه نویسان قوی این چرخه پرقدرت به کار خود ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید وامورایثارگران در آیین «قلم‌هایی از جنس ریحانه» با بیان اینکه جوانان امروز ما نسبت به این مفاهیم تشنه هستند و ما باید بیشتر به آنها بپردازیم، تصریح کرد: کتاب‌های زیادی از شخصیت‌های مختلف باید نگارش شود، فقط ۱۷ هزار بانوی شهید، جانباز و آزاده داریم که برای جامعه بانوان ما می‌توانند الگوهای خوبی باشند.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف ذاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: فرهنگ شفاهی در مقطع زمانی مشخصی قابل استفاده است و افرادی که صاحب این خاطره‌ها هستند نیز در مدت محدودی در اختیار ما هستند، لذا این خاطرات خیلی سریع باید ثبت و ضبط شود و در این رابطه گروه‌هایی را مأمور کردیم تا خاطرات شفاهی والدین شهدا را ثبت کنند، اما شما عزیزان توجه دارید که زمانی که یک رمان نوشته می‌شود فقط ثبت و ضبط مستندات کافی نیست بلکه مصاحبه و حالاتی که فرد دارد و فضایی که زندگی می‌کرده در بیان خود شخص قابل انتقال است.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: تاکنون بیش از ۲ هزار کتاب درباره فرهنگ ایثار و شهادت با حمایت نشر شاهد به رشته تحریر درآمده که در مقابل چند ده هزار کتابی که باید در این حوزه نوشته می‌شده بسیار کم است.

 قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه ما از شما به واسطه همت بلندی که داشتید و اثر فاخری که نگارش کردید که مورد عنایت مقام معظم رهبری هم قرار گرفته برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت درخواست کمک می‌کنیم، افزود: شما خواهران گرامی با وجود تمام سختی‌های این مسیر، یک کار مجاهدانه که ناشی از باور عمیق شماست انجام دادید که امیدواریم بتوانیم حجم این تولیدات با کیفیت را چند برابر کنیم. تعداد زیادی فیلم مستند و سینمایی داریم که ساخته شده اما به دلیل روایتگری نادرست و یا ساخت ضعیف به مرحله اکران نرسیده است و همچنین تعداد زیادی کتاب هم منتشر شده اما چندان دیده نشده که باید تلاش کنیم کیفیت را بالا ببریم و امیدواریم شما بتوانید افراد زیادی مثل خودتان را در این مسیر پرورش دهید.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان خاطرنشان کرد: در برنامه امسال و سال آینده بنیاد حمایت از رمان‌های فاخر و همچنین تبدیل آنها به سریال یا فیلم سینمایی مدنظر است که همزمان این کار را انجام می‌دهیم که در این راه یکی از مشکلات اصلی ما فیلمنامه است که امیدواریم با حضور فیلمنامه نویسان قوی این چرخه پرقدرت به کار خود ادامه دهد.

در پایان این مراسم از «بهناز ضرابی‌زاده» نویسنده کتاب‌های «دختر شینا» و «گلستان یازدهم»، «مهناز فتاحی» نویسنده کتاب «فرنگیس»، «سیده زهرا حسینی» نویسنده کتاب «دا»، «معصومه سپهری» نویسنده کتاب‌های نورالدین پسر ایران» و «لشکر خوبان»، «محبوبه معراجی‌پور» نویسنده کتاب «عباس دست طلا»، «معصومه آباد» نویسنده کتاب «من زنده‌ام»، «فاطمه دوست کامی» نویسنده کتاب «سرباز کوچک امام (ره)»، «زینب عرفانیان» نویسنده کتاب «مربع‌های قرمز»، «زهرا مولایی» نویسنده کتاب «دلتنگ نباش»، «وجیهه سامانی» نویسنده کتاب «آن مرد با باران می‌آید»، «اکرم اسلامی» نویسنده کتاب «تنها گریه کن» و «فاطمه سادات میرعالی» نویسنده کتاب «حوض خون» تقدیر شد. همچنین از «اشرف بانو پارسای احمدی» مادر شهیدان «سعید و علی رضایی» به طور ویژه تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز