دانشجوی ۲۲ساله حامی ۹کودک شد

۱۴۰۱/۱۲/۰۱ - ۱۶:۰۳:۳۹
کد خبر: ۱۴۳۹۰۷۷
دانشجوی ۲۲ساله حامی ۹کودک شد
بانوی دانشجوی رشته آموزش ابتدایی به محض شغل درآمدی دارند، حامی ۹کودک یتیم کمیته امداد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛  نیکوکاری و کمک به همنوعان موضوعی فطری است، اما توجه به فطرت همیشه یک رفتار و انتخاب انسانی است که هر فرد با اراده خود کارهای خیرخواهانه را انجام می‌دهد.

هانیه سادات حسینی‌نسب به ندای درونش در دستگیری از نیازمندان پاسخ مثبت داده و کمک کردن به کودکان نیازمند را در اولویت کارهای خیر خود قرار داده است و از طریق کمیته امداد در طرح اکرام ایتام و محسنین حامی کودکان یتیم تحت پوشش این نهاد شده است.

این بانوی نیکوکار حالا در سن ۲۲ سالگی حامی ۹ فرزند یتیم است. او در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان رشته آموزش ابتدایی مشغول به تحصیل است، انتخاب شغل و رشته تحصیلی هم برای او کاملا هدفمند ‌و با انگیزه صورت گرفته است.

وی که معلم پایه چهارم دبستان است، داستان خودش را این‌طور بازگو کرد: چند سال قبل از طریق برنامه ماه عسل در ماه مبارک رمضان با طرح اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد آشنا شدم و خیلی علاقمند شدم که حامی باشم، آن زمان هنوز سر کار نمی‌رفتم و درآمدی نداشتم و با خودم عهد بستم به محض آنکه شاغل شوم حامی یک کودک یتیم شوم.

حسینی‌نسب می‌گوید: پس از آنکه سر کار رفتم به فکر این بودم که حامی یک دختر خانم یتیم شوم، روزی که یک اتفاق خوب در زندگی من افتاد تصمیم گرفتم حامی شوم و به تدریج در موقعیت‌هایی که توانایی داشتم تعداد فرزندان معنوی من بیشتر شد. حالا ۹ فرزند معنوی دارم.

حسینی نسب با اشاره به اینکه از سال ۹۸ حامی ایتام است، ادامه داد: انتخاب رشته آموزش ابتدایی انتخاب من بود به این دلیل که دوست داشتم با کودکان ارتباط داشته باشم، در یک توصیف معلم را مادر دوم بچه‌ها معنی می‌کنند و من دوست داشتم حس مادری را زودتر درک کنم و از زمانی که حامی ایتام شدم، با وجود آنکه خودم سنی ندارم و شاید برخی از بچه‌هایی که حامی آنها شدم اختلاف سنی چندانی با من نداشته باشند، اما همیشه روز تولدشان در خاطرم هست، به طور معنوی حس مادرانه به آنها دارم و تاثیر این حمایت در زندگی من دعایی است که از سمت آنها دریافت کردم و در برخی از مشکلات به چشم خودم دیدم که چطور پیش از آنکه برای بچه‌ها نیت کنم، خداوند به سرعت مشکلات من را رفع کرد. با حمایت از ایتام حس مادر بودن و پدر بودن را می‌توان درک کرد.

وی با یادآوری اینکه مادرش و برخی از اعضای خانواده‌اش معلم بوده‌اند، ادامه داد: از زمانی که در مقطع دبستان مشغول تحصیل بودم برای کمک به همکلاسی‌هایم در درس‌ها علاقه داشتم و این توانمندی را در خودم می‌دیدم که به دیگر دانش‌آموزان آموزش دهم. وقتی به زمان کنکور نزدیک شدم این میل به آموزش برای من جدی‌تر شد و آموزش ابتدایی را جزء اولویت‌هایم گذاشتم. نهادینه شدن خیلی از عادت‌های خوب و خدایی نکرده عادات بد در مقطع دبستان در هر کودکی شکل می‌گیرد. با توجه به روحیات خودم دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کردم و سال ۹۷ دانشجوی آموزش ابتدایی شدم.

این دانشجوی حامی ایتام به نقش یکی از نزدیکان خود در شکل گیری روحیه کمک به همنوعان در خودش پرداخت و افزود: خانواده در زندگی من بسیار تاثیرگذار بود و به طور خاص من از رفتار یکی از دایی‌هایم در زندگی الگو گرفتم. او از همان زمان که دانشجو بود به افراد کمک می‌کرد، حتی با حقوق کم دانشجویی همیشه یادم هست که یک پاکت ویژه کمک داشت و ابتدای ماه مبلغی را برای کمک کنار می‌گذاشت و نه تنها کمک مالی و در مقاطع بالاتر تحصیل زمانی که کارشناسی ارشد و دکتری خودش را اخذ کرد در تحصیل هم به دیگر دانشجویان کمک می‌کرد.

وی معتقد است: امیدوارم جهان جایی امن‌تر برای بچه‌ها شود و با کمک همه مردم مشکلات بچه‌ها برطرف شود. ای کاش برنامه‌های پُر مخاطب صدا و سیما و شبکه‌های اجتماعی مجدد طرح حمایت از ایتام و محسنین را مطرح کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز