زنگ خطر مقاومت آنتی بیوتیک به صدا درآمد

۱۴۰۱/۱۲/۰۵ - ۱۱:۳۰:۴۶
کد خبر: ۱۴۴۰۶۸۵
زنگ خطر مقاومت آنتی بیوتیک به صدا درآمد
رئیس انجمن پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند ایران گفت: با مصرف بی رویه و تجویز زیاد آنتی بیوتیک توسط پزشکان و اینکه در خوراک دام و طیور نیز از این دارو زیاد استفاده می شود، در معرض خطر مقاومت آنتی بیوتیک هستیم و استفاده از محصولات پروبیوتیک مهمترین عامل پیشگیری کننده از این عارضه است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مریم تاج آبادی ابراهیمی رئیس انجمن پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند ایران در پنجمین همایش محصولات پروبیوتیک و غذاهای فراسومند درانستیتو تغذیه با بیان اینکه ایران بزرگترین مصرف کننده آنتی بیوتیک در دنیا بوده و زنگ خطر مقاومت آنتی بیوتیک به صدا در آمده است، اظهارکرد: استفاده از محصولات پروبیوتیک مهمترین عامل پیشگیری کننده از این عارضه است.  

تاج آبادی ابراهیمی افزود: با مصرف بی رویه و تجویز زیاد آنتی بیوتیک توسط پزشکان و اینکه در خوراک دام و طیور نیز از این دارو زیاد استفاده می شود، در معرض خطر مقاومت آنتی بیوتیک هستیم.

وی ادامه داد: این انجمن توانسته با ایجاد شبکه فعال و همکاری شرکت های دانش بنیان، تولیدات خوبی در محصولات پروبیوتیک داشته باشد تا با مصرف آنها از بار ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر در جامعه کاسته شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما