راه اندازی سامانه طراحی سوال کنکور به شکل الکترونیکی/ بانک سوال هوشمند آزمون های کنکور داریم

۱۴۰۱/۱۲/۰۶ - ۱۱:۵۲:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۱۰۶۹
رییس سازمان سنجش از برگزاری اولین آزمون تستی کنکور در حوزه الکترونیک خبرداد و گفت: از این موضوع جواب مثبت گرفتیم؛ سامانه طراحی سوال به شکل الکترونیکی راه اندازی کردیم و سامانه ای برای طرح سوال آزمون های ارشد و دکتری فراهم کردیم.

گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛  نشست خبری با موضوع آزمون دکتری و کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ امروز شنبه ۶ اسفندماه با حضور عبدالرسول پور عباس رئیس سازمان سنجش برگزارشد.

رییس سازمان سنجش با اشاره به در سازمان سنجش ۵۰۰ ازمون کارشناسی ارشد، دکترا برگزار می شود، گفت: در برگزاری این تعداد آزمون دارای چالش ها و پیچیدگی هایی است، آزمون کارشناسی ارشد و دکتری به صورت کشوری برگزار می شود.

وی از برگزاری اولین آزمون تستی در حوزه  الکترونیک خبرداد و بیان کرد: جواب مثبت گرفتیم و مسیری در راستای برگزاری گسترده تر حرکت کردیم، سامانه طراحی سوال به شکل الکترونیکی راه اندازی کردیم و سامانه ای برای طرح سوال آزمون های ارشد و دکتری فراهم کردیم تا همه افراد متخصص و آموزش و پرورش در طرح سوال استفاده کنیم. یک بانک سوال هوشمند و غنی را آغاز کردیم و سوال و طرح سوال پیش نیاز هر آزمون است؛ با استفاده از این سامانه ما می توانیم در هر لحظه یک آزمون سراسری برگزار کنیم.

پور عباس ادامه داد: این سامانه به ۲ سامانه دیگر متصل خواهدشد.

حسن مروتی سرپرست معاونت امور آزمون های سازمان سنجش گفت: تعداد کدرشته‌های امتحانی ۲۴۷ کدرشته و تعداد حوزه های امتحانی ۱۵۷ حوزه اصلی و ۵۵۷ حوزه فرعی در ۱۱۰ شهرستان کشور است و داوطلبان دکترا در هفت گروه آموزشی علوم انسانی علوم پایه فنی و مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هنر دامپزشکی و زبان به رقابت می پردازند. 

سرپرست معاونت امور آزمون های سازمان سنجش ادامه داد: اعلام نتایج اولیه این دو آزمون به صورت کارنامه دهه اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، انتخاب رشته اینترنتی برای داوطلبان مجاز به انتخاب رشته نیمه اول اردیبهشت ۱۴۰۲، اعلام نتایج چندبرابر ظرفیت برای انجام مصاحبه و بررسی سوابق آموزشی و پژوهشی هفته اول خرداد ۱۴۰۲ و اعلام نتایج نهایی نیمه اول شهریورماه خواهد بود. 

وی در ادامه درباره آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲  بیان کرد: تعداد کل داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۴۷۱ هزار و ۵۲۸ نفر است که از این تعداد ۲۵۵ هزار نفر زن و ۲۱۶ هزار و ۵۲۸ نفر مرد هستند. 

مروتی گفت: زمان انتشار اطلاعیه توزیع کارت روی سایت سازمان سنجش سوم اسفند ماه بوده و دریافت کارت ورود به جلسه و راهنمای آزمون هشتم تا دهم اسفند ماه است. 

وی افزود: تعداد کل رشته‌های امتحانی ۱۳۴ کد رشته است. این آزمون ۶۲ رشته آن به صورت شناور برگزار می‌شود و مجموعا ۴۵۹ هزار نفر داوطلب دارد. تعداد حوزه‌های امتحانی ۱۹۸ حوزه امتحانی اصلی و۷۷۷ حوزه فرعی است و آزمون در ۱۱۲ شهرستان برگزار می شود. 

مروتی  گفت: زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد عصر پنجشنبه ۱۱ اسفند و همچنین صبح و عصر جمعه ۱۲ اسفند است و این آزمون در گروه های آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی برگزار می شود. 

وی ادامه داد: نتایج اولیه این آزمون به صورت کارنامه منتشر می شود و زمان انتخاب رشته داوطلبان دهه دوم خرداد ۱۴۰۲ است. نتایج نهایی نیز دهه اول شهریور ماه ۱۴۰۲ اعلام می شود. 

پور عباس درباره برگزاری الکترونیکی آزمون گفت: آزمون سراسری تجربی را در دروس تخصصی در ۳ شهر و داوطلبان گزینشی به صورت آزمایشی بحرکزارکردیم و در حال تلاش برای برگزاری آزمون الکترونیکی در تمام آزمون ها هستیم و در این راستا سیستمی برای موبایل ها در حال ایجاد هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز