باقرزاده: به خانواده ها در برنامه های مدارس نقش داده شود

۱۴۰۱/۱۲/۰۹ - ۱۵:۲۱:۵۲
کد خبر: ۱۴۴۲۷۱۵
باقرزاده: به خانواده ها در برنامه های مدارس نقش داده شود
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش وپرورش گفت: یکی از چالش‌ها در آموزش و پرورش، کمرنگ شدن نقش خانواده‌ها در برنامه‌های فرهنگی و تربیتی مدارس است، به خانواده‌ها در سایر برنامه‌های مدارس نقش داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش وپرورش در نشست تخصصی خانواده و تربیت که با حضور جمعی از اولیای دانش‌آموزان و اولیای مدارس در دفتر وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: بار اصلی تربیت به دوش خانواده‌ها و اولیا است.

وی خانواده را رکن اصلی تربیت دانست و خاطرنشان کرد: برنامه‌های تربیتی باید منطبق با خانواده‌ها باشد.

باقرزاده با بیان اینکه یکی از چالش‌ها در آموزش و پرورش، کمرنگ شدن نقش خانواده‌ها در برنامه‌های فرهنگی و تربیتی مدارس است، افزود: به خانواده‌ها در سایر برنامه‌های مدارس نقش داده می‌شود، اما نسبت به نقش دادن به خانواده‌ها در برنامه‌های فرهنگی و تربیتی کمتر تلاش شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی با اشاره به نشست امروز گفت: می‌خواهیم از والدین و اولیای دانش‌آموزان برای تربیت اسلامی دانش‌آموزان کمک بگیریم.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت اولیا در برنامه‌های تربیتی اظهار کرد: امسال برای اولین بار مسابقات احکام و قرآن مقطع ابتدایی با مشارکت اولیا بود، یعنی دانش‌آموزان همراه با اولیا در این مسابقات شرکت می‌کردند.

وی با بیان اینکه برای اولین بار، سرودهای خانوادگی طراحی شد که دانش‌آموزان سرود را با خانواده اجرا کنند و فیلم آن را بفرستند و هدیه بگیرند، خاطرنشان کرد: امسال به صورت گسترده، جشن تکلیف دانش‌آموزان در منازل برگزار شد و دانش‌آموزان فیلم آن را می‌فرستادند که به مرور به سطوح مدرسه، منطقه، استان و ملی رسید.

باقرزاده با بیان اینکه این اقدامات، شروع کار برای استفاده از ظرفیت اولیا در تربیت اسلامی است، اظهار کرد: خانواده‌ها در کنار مطالبه آموزشی، باید تربیت را هم‌ مطالبه کنند و بگویند که چگونه می توانند در تربیت اسلامی دانش‌آموزان به ما کمک کنند.

انتهای پیام/

نظر شما