تولید بیش از ۵ مگاوات برق با استفاده از انرژی خورشیدی بقاع متبرکه

۱۴۰۱/۱۲/۱۰ - ۱۳:۴۶:۳۵
کد خبر: ۱۴۴۳۱۸۰
تولید بیش از ۵ مگاوات برق با استفاده از انرژی خورشیدی بقاع متبرکه
مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در حوزه تولید برق با استفاده از انرژی خورشیدی بقاع متبرکه در سراسر کشور بیش از 5 مگاوات برق تولید کرده‌اند. حدود 217 بقعه در مدار تولید برق قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ جلسه راهبری جریان وقف های فرهنگی برای توسعه کسب و کارهای فرهنگ بنیان به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در سالن اجتماعات ساختمان شهید سلیمانی این سازمان برگزار شد.

در بخشی از این نشست حجت الاسلام محمد نوروزپور مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های دوره جدید مدیریت سازمان اوقاف حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کارهای جدید در این حوزه است، گفت: سازمان اوقاف چند سالی است که در حوزه موقوفات و بقاع متبرکه از شرکت های دانش بنیان حمایت می‌کند.

وی افزود: ما جزء معدود سازمان هایی هستیم که در آن شرکت های دانش بنیان آمده‌اند و مستقر شده‌اند. بقاع متبرکه هم در این زمینه از قافله عقب نمانده است.

نوروزپور تاکید کرد: در حوزه تولید برق با استفاده از انرژی خورشیدی  بقاع متبرکه در سراسر کشور بیش از 5 مگاوات برق تولید کرده‌اند. حدود 217 بقعه در مدار تولید برق قرار دارند و برنامه‌ریزی ما این است که در سال 1402 این تعداد را به هزار بقعه و میزان تولید برق را هم تا 100 مگاوات افزایش بدهیم.

وی یادآور شد: بقاع متبرکه‌ای که زمین و آب دارند در بخش تولید ماهی ، کشاورزی و باغداری هم وارد شده‌اند تا بتوانیم در جهت ایجاد منابع مالی پایدار برای بقاع متبرکه حرکت کنیم.

نوروزپور به سوق دادن منابع اقتصادی بقاع متبرکه به تولید و سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: این کار برای رفع مشکلات اقتصادی کشور، جهش تولید و  ایجاد اشتغال انجام می‌شود.

وی در ادامه به اهمیت استفاده از انرژی خورشیدی در پدافند غیرعامل اشاره کرد و افزود: یکی از مأموریت‌های شورای فرهنگی عمومی کشور حمایت از کسب و کارها  و شرکت‌های دانش بینان در حوزه‌های فرهنگی است و این جلسه نیز به همین منظور تشکیل شده است.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز