رئیس شورای شهر تهران: سال آینده موتورهای برقی جایگزین موتورهای کاربراتوری می شوند

۱۴۰۱/۱۲/۱۳ - ۱۵:۵۸:۴۹
کد خبر: ۱۴۴۴۳۷۷
رئیس شورای شهر تهران: سال آینده موتورهای برقی جایگزین موتورهای کاربراتوری می شوند
رئیس شورای شهر تهران گفت: می خواهیم موتورهای کاربراتوری را که از خودرو ها آلودگی بیشتری را تولید می کنند را جمع کنیم و با بودجه ای که از دولت و وزارت نفت دریافت خواهیم کرد موتورهای کار که بیشترین تردد در شهر را دارند جمع آوری خواهند شد و موتور های برقی به جای آن ها خواهند آمد.

به گزارش خبرگزاری برنا، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بحث بودجه شهرداری همانطور که هم اکنون بودجه کل کشور در مجلس در حال تصویب است مهمترین مسائل امروزه کشور است که بحث بودجه ریزی سال آینده و ریل گذاری برای مسائل کشور را مشخص میکند از این باب این مسئله بودجه بسیار مهم است.

چمران گفت:ما در شورا خلاصه چند مسئله اساسی را در شهر بررسی کردیم و براساس مشکلاتی که مطرح شد برنامه ریزی 4 ساله کردیم تا در این 4 سال مشکلات رفع بشود برشی از این برنامه در بودجه شهرداری 1402 شهرداری تهران شاهد خواهیم بود. امیدواریم این برنامه حرکتی رو به جلو را ایجاد کند و بتوانیم با سال گذشته تمایز را احساس کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد:بودجه ای که شهرداری ارائه داد بودجه ای بود بالغ بر 78 هزار میلیارد تومان که امسال ما رقم 56 هزار میلیارد تومان را تصویب کردیم.این بودجه ای که به شورا ارائه شد و کمیسیون برنامه و بودجه بررسی کردند دوتا سناریو را تنظیم نمودند.

چمران خاطر نشان کرد:این دو سناریو این بود که یکی با 75 هزار میلیارد تومان بودجه بسته شد و یکی دیگر هم با 65 هزار میلیارد تومان و همه این برنامه ها با زیرمجموعه های خودشان بررسی شد و مورد تنظیم قرار گرفت تا هماهنگی بوجود بیاید.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد:در آن روز که بودجه پیشنهاد شد ما نظرمان این بود که یک کار اساسی را انجام بدیم و این بود که به شهرداری از نظر هزینه کرد فشار بیاوریم تا با کمترین میزان اعتبارات کارهامون رو انجام بدیم ولی در بحث حقوق و دستمزد ها این قضیه ممکن نیست حتی باید به رقم حقوق و دستمزد ها بیفزاییم.

چمران خاطر نشان کرد:این بودجه که مشخص شد برای تمامی معاونت ها رقم مشخص شد تا هر معاونت بداند تا چه اندازه میتواند برای پروژه های عمرانی تود هزینه کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت:ما اگر بتوانیم در حوزه حمل و نقل عمومی عملکرد خوبی داشته باشیم میتوانیم با هوای آلوده خداحافظی کنیم و این کار برای شهرداری سخت بود چون علاوه بر اینکه باید 13 هزار میلیارد را کم میکردیم و به رقم 65 هزار میلیارد تومان میرساندیم و همچنین باید با همین رقم بودجه همه ی بخش هارا هم اداره کنند.

چمران ضمن اشاره به تخصیص اعتبار در بودجه شهرداری برای حمل و نقل افزود:در این بودجه رقمی برای حمل و نقل در نظر گرفته شده بود که ما آن را کافی ندانستیم و 10 هزار میلیارد تومان با آن اضافه کردیم و حدود 28 هزار میلیارد تومان را برای حمل و نقل پیش بینی کردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر گفت:45 درصد از بودجه شهرداری تهران به حمل و نقل اختصاص یافت و این اولین قدمی بود که برداشتیم و ملاحظه کردید که شهردار تهران و معاونت ها هم از این بودجه ناراضی بودند . اما ما 10 هزار میلیارد تومان را برای حمل و نقل عمومی مترو و اتوبوس در نظر گرفتیم.

چمران خاطر نشان کرد:حدود 613 دستگاه واگن برای مترو خریداری شده و قرار داد بسته شده است اما از سال 96 پیش پرداختی انجام نشده است حتی رئیس جمهور وقت هم در سفر به چین قرارداد را منعقد کردند اما چون پیش پرداختی انجام نشد این برنامه اجرایی نشد.اما هم اکنون اقداماتی در دست انجام است که تمامی قطعات این واگن ها در ایران مونتاژ خواهند شد و این اتفاق حدود 18 ماه زمان میبرد ولی امیدواریم بخشی از این واگن ها سال آینده به کشور وارد شود.

چمران گفت:در مورد اتوبوس هم قرار براین است که حداقل سال آینده 3 هزار دستگاه به ناوگان اضافه کنیم و اتوبوس ها به 5 هزار دستگاه خواهد رسید.

چمران ادامه داد:مسئله ای که مطرح است این است که از آنجا که حدود 10 سال است از خودروسازان اتوبوس شهری خریداری نشده این ها خطوط خودشان را جمع کردند و حالا برای تولید نیاز هست که دوباره کادر جمع کنند و لوازم خودشان را تعبیه کنند و این زمان میبرد.

رئیس شورای اسلامی شهر عنوان کرد:ما حدود هزار دستگاه را با یک خودروساز هماهنگ کردیم و همچنین از دو کارخانه اتوبوس برقی هم حدود هزار دستگاه را هماهنگ کردیم تا با این اتوبوس ها هوای شهرمان پاک تر از همیشه باشد و از گزند آلودگی در امان باشد.

چمران افزود:علاوه بر اتوبوس میخواهیم موتورهای کاربراتوری را که از خودرو ها آلودگی بیشتری را تولید میکنند را جمع کنیم و با بودجه ای که از دولت و وزارت نفت دریافت خواهیم کرد موتور های کار که بیشترین تردد در شهر را دارند جمع آوری خواهند شد و موتور های برقی به جای آن ها خواهند آمد.

چمران در پایان گفت:در این برهه که دشمنان میخواهند ناامیدی را وارد این کشور کنند ما میخواهیم این خبر های خوب را به مردم مخابره کنیم و همچین این موارد در حد خبر نماند.

انتهای پیام/ 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز