تکلیف مشکل ۲۰۰ روستای موقوفه استان مرکزی تعیین شد

۱۴۰۱/۱۲/۱۴ - ۱۶:۱۰:۴۰
کد خبر: ۱۴۴۴۸۶۸
تکلیف مشکل ۲۰۰ روستای موقوفه استان مرکزی تعیین شد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: تهیه اطلس موقوفات از برنامه‌های مهم این اداره‌کل در زمینه شناسایی مشکلات مردم در شهرها و روستاهای موقوفه است که تاکنون مشکل ۲۰۰ روستای موقوفه این استان تعیین تکلیف شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حجت الاسلام «عبدالله واحدی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در نشست شورای اداری استان مرکزی با حضور رئیس قوه قضائیه در اراک، افزود: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف تحقق نامگذاری سال است و برنامه‌های اقتصادی و اشتغالزایی در دستور کار این نهاد قرار دارد و در یک سال گذشته اقدامات موثری در این خصوص صورت گرفت.

وی بیان کرد: مراکز فرهنگی، اجتماعی و قرآنی تحت عنوان «افق» در سطح امامزادگان استان مرکزی راه‌اندازی شده است و یکی از برنامه‌های مهم ادارات اوقاف و امور خیریه کشور، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است که در این راستا برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، به ضرورت تشکیل مراکز افق در امامزادگان تاکید کرد و گفت: این مراکز یکی از اقداماتی مهمی است که در راستای اجرای امینانه واقفین خیراندیش اجرا شده است.

حجت الاسلام واحدی عنوان کرد: مقرر شده در این طرح، هیات امنای امامزادگان و واقفین نیک‌اندیش گردهم آیند و با شناسایی معضلات و مشکلات اجتماعی منطقه از جمله اعتیاد، طلاق و فقر و با استفاده از ظرفیت خیرین و موقوفات گام‌های ارزنده‌ای برای رفع آسیب‌ها بردارند.

وی یادآور شد: طرحی تحت عنوان شمیم خدمت در سازمان اوقاف و امور خیریه با محوریت اشتغال در حال اجرا است که در این راستا، ۱۲ کارگاه آموزش و اشتغال در امامزادگان استان مرکزی راه‌اندازی شد و این طرح‌ها زمینه اشتغال ۲۵۰ نفر را به صورت مستقیم و ۳۰۰ نفر را به صورت غیرمستقیم فراهم کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی افزود: افزایش شاخص بهره‌وری موقوفات در دستور کار جدی قرار دارد و یکی از شاخص‌ترین اقدامات صورت گرفته در این راستا، تهیه زمین طرح اقدام ملی مسکن و پروژه هشت هزار و ۱۰۰ واحدی در اراک است.

حجت الاسلام واحدی عنوان کرد: پروژه پرورش ماهی در قفس در بندچارک استان هرمزگان به ظرفیت پنج هزار تن توسط اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی در دستور کار است که در این خصوص باید ۵۰ قفس وارد آب شود و تاکنون قرارداد ۱۰ بسته منعقد شده است.

۶ هزار موقوفه در استان مرکزی به ثبت رسیده که حدود ۲ هزار مورد از آنها در زمینه اقتصادی و بقیه در بخش‌های مختلف قرآنی، کمک به بازسازی عتبات عالیات، عزدادری و تعزیه‌داری حضرت سیدالشهدا، کمک به ایتام و نیازمندان است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز