آموزش والدین با طرح سکوی خانواده

۱۴۰۱/۱۲/۱۸ - ۱۱:۰۳:۵۵
کد خبر: ۱۴۴۶۳۴۰
آموزش والدین با طرح سکوی خانواده
سرپرست اداره کل انجمن های اولیا ومربیان گفت: سکوی خانواده است؛ بر آموزش های خانواده ها متمر کز است وآموزش را درگرایش های معنوی ، جنسی، مدنی اجتماعی و اخلاقی و با گرایشی شدن آموزش ها نیازهای مختلف خانواده را می خواهیم پوشش بدهیم و شما با یک فضای مجازی روبرو هستید و با همان مربیان که در مدارس کار پالایش آنها را انجام می دهیم وارد عرصه مدرسی وخانواده می شوند.

شهلا باقری سرپرست اداره کل انجمن های اولیا ومربیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبر گزاری برنا؛ درباره برگزاری اولین گردهمایی انجمن اولیا و مربیان اظهار داشت: انجمن های اولیاء و مربیان نقش پیوند دهندگی بین خانه و مدرسه در روند تربیت دارد. ما انجمنی باعنوان انجمن اولیاء و مربیان داریم که می خواهد خانواده را با مدرسه پیوند بزند که در سالهای قبل از انقلاب هم وجود داشته و بعد از انقلاب گسترش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: ما الان بیش از 92 هزار انجمن اولیاء ومربیان در سراسر کشور داریم که روز افزون است ظرفیتی هست که اولیاء و مربیان را به هم پیوند می زند؛ اینها کسانی هستند که علاوه بر مدرسه بر محله خود هم تاثیر گذارهستند وتالار گفت وگو به صورت قوی برگزار کردند.

سرپرست اداره کل انجمن های اولیا ومربیان بیان کرد: شعار ما تربیت حکیمانه است که ناظر بر تربیت همه جانبه هست؛ بنابراین ما هم خانواده و بخش های مختلف وظیفه داریم که تربیت را به سوی ساحت های چند جانبه پیش ببریم، یکی از شاخص های فعالیت ها  بخش مادی خانواده ها بوده که کمک حال مدرسه باشد؛ این کمک براساس ظرفیت خانواده ها بوده وخانواده ها دارای ظرفیتی بوده که در کنار یک وزارتخانه عریض و طویل خدمت رسانی کند.

باقری بیان کرد: امروزبا توجه به اینکه هجمه های بیرونی زیاد شده و اشتغالات درون خانوادگی بیشتر شده فضای مجازی وارد شده به عنوان رکن تربیت گذاری می کند این سوال را مطرح کرد که چطور می توانیم به جایگاه اصیل خود برگردیم و نقش اصیل خود را بتوانیم ادا کنیم؟ مضافا براینکه طرحی به نام مدرسه ملی اولیاء داریم که انجمن را در سطح بالاتر از مدرسه قرار می دهد ؛  برای آنها جایگاه تصمیم گیری و تصمیم سازی قائل شده و ساختار آن مانند ساختار مدرسه است.

وی درباره مشارکت دانش آموزان عنوان کرد: یکی از طرح های دیگر سکوی خانواده است؛ بر آموزش های خانواده ها متمر کز است وآموزش را درگرایش های معنوی ، جنسی، مدنی اجتماعی و اخلاقی و با گرایشی شدن آموزش ها نیازهای مختلف خانواده را می خواهیم پوشش بدهیم و شما با یک فضای مجازی روبرو هستید و با همان مربیان که در مدارس کار پالایش آنها را انجام می دهیم وارد عرصه مدرسی وخانواده می شوند، اینها گسیل می شوند به سمت مدارس که بتوانند این آموزش ها را برای خانواده داشته باشند.

سرپرست اداره کل انجمن های اولیا ومربیان ادامه داد: حیثیت اصلی ما آموزش خانواده است که بعد فرهنگ سازی قوی دارد و امروزه خانواده نیازهای بیشتری دارد و باید آموزش هایش هم تخصصی تر باشد. لذا هم در بعد مجازی این سکو را راه اندازی می کنیم و به تدریج غنی سازی می شود، در آنجا آموزش های آنلاین و آفلاین داریم بر خط غیر خط داریم و کارگاه های تقویت مدرسین را داریم که از آنها آزمون می گیریم که بروند در مدارس با رویکرد تخصصی تر و در خانواده ها بروند. طرحی در معاونت آموزشی در پیشگیری مواد مخدر داریم که خانواده ها را آموزش می دهیم برای پیشیگری از اعتیاد فرزندانشان و هم مقابله حکیمانه و پیشگیری و بودجه خوبی هم ستاد تخصیص داده به کمک معاونت پرورشی خانواده ها را آموزش می دهیم که وارد سطوح مختلف مدارس شوند؛ همچنین آموزشهای اخلاقی و معنوی و جتماعی را ورود پیدا کردیم و افق خوبی خواهیم داشت.

باقری درباره مهارت آموزی واشتغال دانش آموزان گفت: چون دانش آموزان محور اصلی فعالیت ما به صورت برنامه ریزی شده نیستند وما  از طریق والدین به دانش آموزان می رسیم؛ در حال حاضرمعاونت آموزش متوسطه طرح کارآفرینی دانش آموزان را در قالب فرهنگ رشد دنبال می کنند و چندین مدرسه مرکز رشد خود را راه اندازی کرده اند. ما در نظر داریم در مدرسه ملی اولیاء فعالیت های کارآفرینی به اولیاء انجام دهیم و خدمت به دانش آموزان داشته باشیم.

 انتهای پیام/

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز