معاون توانبخشی جمعیت هلال احمر به برنا خبر داد

ایران یکی از ۵ کشور سازنده دست الکترونیک شد

۱۴۰۱/۱۲/۲۱ - ۰۴:۲۶:۵۴
کد خبر: ۱۴۴۷۱۱۱
ایران یکی از ۵ کشور سازنده دست الکترونیک شد
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر از ساخت دست الکترونیک برای اولین بار در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا؛ حادثه، بیماری جنگ و... می تواند علت از دست دادن یکی از اعضای بدن باشد. در سال های گذشته امکان بازگشت و جبران این نقص عضو وجود نداشت و افراد باید تا پایان عمر با سختی گذران عمر می کردند.

امروزه و با پیشرفت علم امکان ساخت ارتز و پروتز در سراسر جهان به وجود آمده است در این میان جوانان و متخصصان ایرانی که سال ها در این عرصه پا گذاشته اند و به موفقیت های بسیاری دست یافته و علاوه بر اشتغالزایی  به این قشر آسیب دیده کمک می کنند تا با کمترین هزینه و بهترین کیفیت به زندگی عادی خود بازگردند. 

در این راستا پیمان نامدار معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در گفت و گو با خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا درباره دستاوردهای این سازمان در بخش توانبخشی اظهار کرد: ساخت دست الکترونیک توسط شرکت های دانش بنیان برای اولین بار در کشور تست می شود که در مجموعه مرکز جامع توانبخشی هلال احمر تهران روی 6 بیمار صورت می‌گیرد. این دانش منحصر به 5 کشور برتر دنیا بوده و این افتخاری است که ما توانستیم به این عرصه ورود کرده و در 7 ماه اخیر رضایتمندی مددجویان را در پی داشته باشیم.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با اشاره به ساخت یکی از تجهیزات بسیار جدید که فقط 4 کشور در سطح جهان از آن برخوردار هستند خاطرنشان کرد: تجهیزات مربوط به کدکمرا توسط شرکت دانش بنیان از دانشگاه علم و صنعت و صنعتی شریف درحال انجام است که بیش از 60 درصد آن انجام شده است.

وی افزود: علاوه بر آن مشغول تست مفصل های مصنوعی هستیم و درصورت بازخورد منفی از آن مجددا به شرکت های دانش بنیان ارائه می شود تا آنان قطعه را به استاندارد لازم برسانند و این 3 مورد ذکر شده تا کمتر از 6 ماه دیگر رونمایی خواهد شد.

نامدار تصریح کرد: میانگین سنی فعالان این این طرح ها به 30 سال نمی رسد و وقتی به معرض ظهور برسد از نشر مالی آینده خوبی به دنبال دارد.

انتهای پیام/

نظر شما