یک پیشنهاد ویژه برای شبگردی نوروزی در ارتفاعات تهران

۱۴۰۲/۰۱/۰۵ - ۰۶:۱۸:۲۷
کد خبر: ۱۴۴۷۴۶۵
یک پیشنهاد ویژه برای شبگردی نوروزی در ارتفاعات تهران
در فصل بهار به خصوص در ایام تعطیلات نوروزی که هوا تمیز و بدون آلودگی است، منظره تهران از ارتفاعات گلابدره تماشایی است چرا که چشم‌انداز شمالی «پارک گلابدره» به کوه‌های دربند می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گردشگری خبرگزاری برنا، از امامزاده قاسم به سمت کوه‌های شمال تهران که حرکت کنید به محله‌ای در شیب کوه می‌رسید که از زمان‌های گذشته به دلیل هوای مطلوبش زبانزد بوده، پارکی به نام «گلابدره» که با 22 هکتار در یکی از شمالی‌ترین نقاط تهران بر دامنه کوه دربند قرار گرفته است.

در فصل بهار به خصوص در ایام تعطیلات نوروزی که هوا تمیز و بدون آلودگی است، منظره تهران از ارتفاعات این بوستان تماشایی است چرا که چشم‌انداز شمالی «پارک گلابدره» به کوه‌های دربند می‌رسد، امسال هم که نوروز با ماه مبارک رمضان مقارن شده، ساعات بعد از افطار تا سحر زمان مناسبی برای شبگردی های نوروزی است.

ei_1627131139345

با توجه به شیب زیادی که در جهت شمالی و جنوبی این پارک قرار دارد می‌توانید از آن به عنوان یک مسیر پیاده روی ورزشی استفاده کنید. دیوار آموزش صخره نوردی، پیست دوچرخه سواری، زمین بازی، آلاچیق‌های با منظره باز، آبنماها و جوی‌های سنگ چین شده همگی شرایطی را فراهم کرده تا این پارک یک شب خوش خانوادگی را برای شما رقم بزند. البته در مسیر پیاده روی این پارک مواظب کودکان نوپا باشید، چون ورودی پارک پلکانی است.

یکی از ویژگی‌های جذاب در این پارک سورتمه ای است که می‌توانید با تهیه بلیت از آن استفاده کرده و هیجان در ارتفاعات تهران را تجربه کنید، همچنین سافاری پارک وحشت و سینما پرواز هم می‌تواند آدرنالین شما را در تور پارک گلابدره بالا ببرد.

10964256-103c-446e-8d68-46d5fdc1235b-840x560

در هر ضلع پارک گلابدره رستوران، بوفه و نمازخانه وجود دارد و از این بابت مشکلی نخواهید داشت، در طراحی این بوستان، پارکینگی در نظر گرفته شده که مجاور درب اصلی است تا بتوانید به راحتی وسیله نقیه خود را در جای مناسب پارک کنید.

برای رسیدن به پارک گلابدره با خودروی شخصی باید با طی کردن خیابان دربند از میدان قدس و یا خیابان فناخسرو از میدان تجریش به خیابان شکیبایی (گلاب‌دره) وارد شوید اما در صورتی که ار وسیله نقلیه عمومی استفاده می‌کنید در شمال شرق میدان تجریش سوار ماشین‌های خط «تجریش –آبک» شوید، با حدود ۱۵ دقیقه پیاده روی می‌توانید از ابتدای خیابان اسداللهی به بوستان گلابدره برسید، تا خیابان اسداللهی هم می‌توانید از تاکسی استفاده کنید.

علاوه بر این، تاکسی‌های تجریش - باغ فیض هم معمولاً از مقابل در ورودی این بوستان عبور می‌کنند، اما قبل از سوار شدن باید به راننده بگویید که روبروی بوستان پیاده می‌شوید.

انتهای پیام/

نظر شما