ارائه خدمات به مسافران محور کندوان/ جلوگیری از احداث چادر در معابر رودخانه‌ها

۱۴۰۲/۰۱/۰۲ - ۱۴:۴۵:۳۸
کد خبر: ۱۴۵۱۸۰۵
ارائه خدمات به مسافران محور کندوان/ جلوگیری از احداث چادر در معابر رودخانه‌ها
رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور، ایجاد هماهنگی بین استان‌ها را از الزامات این روزها عنوان و بر ارائه خدمات به مسافران محور کندوان با توجه به ریزش تونل تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، وبینار هماهنگی با استان‌ها به‌منظور گزارش وضعیت و ارائه راهکارها و‌ تمهیدات مناسب برای ارتقای سطح کیفی خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی  با حضور علی‌اصغر شالبافیان رئیس ستادمرکزی هماهنگی خدمات سفر، مصطفی فاطمی دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، برخی نمایندگان دستگاه‌های عضو و دبیران ستاد اجرایی خدمات سفر استانی صبح امروز چهارشنبه دوم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری برگزار شد.

شالبافیان با اشاره به ریزش تونل کندوان بر تمهیدات لازم برای خدمات‌رسانی به مسافران  این محور و هماهنگی بین استان‌های درگیر در این مسیر از جمله البرز، مازندران، سمنان، تهران، گیلان و گلستان تاکید کرد.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور در ارتباط با استان‌های مکمل به مواردی از جمله ایجاد شرایط اقامتی و میزبانی، اطلاع‌رسانی درباره محل اسکان‌های اضطراری در ورودی شهرها، استفاده از ظرفیت بهیاری‌ها و‌ هلال‌احمر برای فراهم کردن لوازم گرمایشی اشاره کرد.

جلوگیری از احداث چادر در معابر رودخانه‌ها از دیگر تاکیدات معاون‌ گردشگری کشور در این جلسه بود.

وی درباره استان‌های دارای محور دریایی گفت: استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان مطابق شرایط آب و‌ هوایی به مسافران اطلاع‌رسانی کنند تا از ازدحام و ایجاد چالش در اسکله‌ها جلوگیری شود. همچنین گشت‌های دریایی باید رویکرد احتیاطی را مدنظر قرار دهند.

شالبافیان بر هماهنگی بین استان‌ها تاکید کرد و افزود: این روزها اوج  هماهنگی است و جلسات ستاد اجرایی خدمات سفر کشور با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و با اتخاذ تمهیدات احتیاطی تشکیل می‌شود.

خدمات اسکان اضطراری در اکثر استان‌ها و شهرها آغاز شده است/ استان فارس در رتبه نخست

فاطمی نیز به وضعیت آب‌وهوایی کشور اشاره کرد و افزود: به دلیل بارندگی در اکثر نقاط کشور،  بسیاری از استان‌ها و شهرها خدمات اسکان اضطراری مسافران را آغاز کرده‌اند. استان فارس با بیش از یک هزار مدرسه‌‌ای را که آموزش و‌ پرورش استان در اختیار گذشته، رتبه نخست اسکان اضطراری را به خود اختصاص داده است.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور با اشاره به سه مورد غرق شدگی و یک‌ مورد فوتی در استان بوشهر و مواج‌ بودن دریا بر هماهنگی و جلسه فوری با سازمان بنادر و‌ دریانوردی تاکید کرد و افزود: به‌منظور کاهش تصادفات جاده‌ای باید هماهنگی با پلیس برای نصب بنر و اطلاع‌رسانی نقاط پرخطر انجام شود.

ثبت بیش از ۷ هزار تماس با ۰۹۶۲۹ 

امید شریفی مدیر روابط عمومی کانون جهان‌‌گردی و‌ اتومبیل‌رانی با اشاره به آمار تماس‌ها با سامانه ۰۹۶۲۹، افزود: تاکنون به بیش از ۷ هزار ۱۰۰ مورد تماس به صورت سه شیفت پاسخ داده شده است و ‌استان تهران با ۵۴ مورد بیشترین آمار شکایت‌ها را داشته ‌است. استان خراسان رضوی با ۱۸ مورد، اصفهان ۱۳ مورد و ‌یزد ۱۲ مورد نیز به ترتیب بیشترین تعداد شکایت‌ها را داشته‌اند.

وی ادامه داد: اماکن اقامتی و‌‌ پس از آن دفاتر خدمات مسافرتی و‌ پایانه‌های مسافری دارای بیشترین تعداد شکایت بوده‌اند.

شریفی با اشاره به اینکه بیش از ۸ هزار خدمت امدادی توسط هزار و ۴۶۹  ناوگان امدادی ارائه شده است، افزود: بیش از یک‌هزار و 700 نیرو در تمامی محورهای مواصلاتی آماده خدمات‌‌رسانی هستند.

مازندران، گلستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، البرز، کرمان، خوزستان، فارس، کرمانشاه، آذربایجان غربی، بوشهر، یزد استان‌هایی بودند که در این جلسه به ارائه گزارش پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما