کدام استان بیشترین مسافر نوروزی داشته است؟

۱۴۰۲/۰۱/۰۴ - ۱۳:۵۵:۳۳
کد خبر: ۱۴۵۲۳۸۹
کدام استان بیشترین مسافر نوروزی داشته است؟
رئیس پلیس راه کشور آمار بیشترین مسافران ورودی به برخی استان ها را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، سردار حسن مومنی رئیس پلیس راه کشور به افزایش تردد مسافران نوروزی در جاده‌های کشور اشاره و اظهار داشت: بیشترین مسافران ورودی را در استان‌های مازندران، گیلان، خراسان رضوی، تهران، اصفهان و فارس شاهد بودیم.

 وی گفت: بیشترین مسافران خروجی از استان‌های تهران، البرز ، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و فارس بوده و بیشترین ماندگاری مسافران نیز در گیلان و مازندران و بخشی از گلستان بوده است.

 سردار مومنی به رنگ بندی تصادفات در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته استانهای سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، خراسان رضوی، اصفهان، خوزستان، هرمزگان، مرکزی و بوشهر از لحاظ وقوع تصادفات وضعیت قرمز را به خود اختصاص داده بودند که امسال نیز تقریباً همان الگو را داریم چرا که تردد در محورهای جنوبی کشور بیشتر شده و تقاضای سفر به این استان‌ها نیز افزایش داشته است.

 وی ادامه داد: در محورهای شمالی با توجه به حجم ترافیک بالا از سرعت خودروها کاسته شده و تصادفات سنگین کمتری به وقوع می‌پیوندد اما در جاده‌های جنوبی با توجه به اینکه حجم ترافیک کمی را شاهد هستیم رانندگان سرعت بالاتری داشته و با توجه به آن که جاده ها کفی و یکنواخت است تصادفات سنگینی به وقوع می پیوندد به طوری که در چند روز گذشته در سیستان و بلوچستان در اثر تصادف دو دستگاه پژو که به علت سرعت و سبقت غیرمجاز به وقوع پیوست دردم ۱۱ نفر جان باختند.

رئیس پلیس راه راهور کشور تصریح کرد: سرعت و سبقت غیر مجاز،عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی علت ۸۲ درصد از تصادفات رانندگی را به خود اختصاص داده است

 رئیس پلیس راه کشور از مسافران نوروزی درخواست کرد که از عجله و شتاب پرهیز کرده و با صبر و حوصله و رعایت قوانین و مقررات رانندگی و سرعت مطمئنه در جاده‌ها تردد کنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز