اجرای طرح «گردشگری رمضان» با همراهی جوانان

۱۴۰۲/۰۱/۰۹ - ۰۱:۰۰:۴۲
کد خبر: ۱۴۵۳۸۸۱
اجرای طرح «گردشگری رمضان» با همراهی جوانان
مسئول کانون مردم نهاد جوانان روشنای نگین دارالعباده از اجرای اجرای طرح «گردشگری رمضان» با هدف معرفی و ترویج آئین‌ های دینی - مذهبی خبر داد.

حجت الاسلام محمد صمدنیا، مسئول کانون مردم نهاد جوانان روشنای نگین دارالعباده در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه جوانی خبرگزاری برنا، از اجرای طرح «گردشگری رمضان» خبر داد و گفت: گردشگری رمضان از زیر شاخه های گردشگری مذهبی معنوی بوده که متأسفانه تا به حال در ایران مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه تلاش شده تا در قالب این طرح، تبیین، تشریح و انتقال آداب و رسوم ایرانی - اسلامی به مردم سراسر ایران صورت گیرد،‌ افزود: در قالب این طرح که گردشگری مذهبی، معنوی، فرهنگی و تمدنی است، تلاش می شود سایت های گردشگری که پیوست مذهبی دارند، به خصوص مسجد جامع کبیر یزد، به صورت واقعی و بدون هیچ تحریفی، بر پایه و اساس مبانی تمدنی، مذهبی و معنوی برای گردشگران تشریح شود.

333b841c-f504-4418-a54f-c00834773712

صمدنیا تصریح کرد: متأسفانه گاهی شاهد این هستیم که برخی افراد این موارد را با نظرات شخصی و نگاه های خاص خود معرفی می کنند و پیوست های مذهبی و تمدنی مورد غفلت قرار می گیرد. 

 مسئول کانون مردم نهاد جوانان روشنای نگین دارالعباده ادامه داد: مبلغان در این برنامه با مبانی اولیه گردشگری و ارتباط گیری با گردشگران خارجی آشنا می شوند و بعد از آن، در سایت مسجد جامع کبیر یزد مباحث مرتبط را در کنار مباحث معماری، زیبایی شناسی و تاریخی به مخاطبان انتقال می‌دهند.

26237bb8-db82-4be9-86d7-6cd732d138d8

وی تأکید کرد: در این برنامه سعی داریم تا با تبیین ابعاد مذهبی، معنوی، فرهنگی و تمدنی سایت های گردشگری مذهبی برای گردشگران، از آداب و رسوم و آیین های ایرانی - اسلامی حفظ و حراست شده و این محتوای غنی دست‌خوش تحریف نشود.

صمدنیا با بیان اینکه کانون مردم نهاد جوانان روشنای نگین دارالعباده یک سمن جوانان است که زیر نظر سازمان ورزش و جوانان استان یزد فعالیت می‌کند، گفت: رویکرد تخصصی و هدف کلی این سمن معرفی و ترویج آئین‌ های دینی، مذهبی، سنت ها و آداب و رسوم ایرانی اسلامی است.

5eff2ece-ce91-4064-8420-101d4a1474fd

وی با اشاره به اینکه این فعالیت فقط یک راهنمای گردشگری ساده توسط یک روحانی نیست،‌افزود: در واقع این کار تبیین و تشریح و انتقال آداب و رسوم ایرانی - اسلامی به مردم ایران است، برای مثال آئین‌ پیراهن‌ مراد که در روز ۲۳ رمضان بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد جامع صورت می‌گیرد یا آئین‌ دوست علی که در شب ۲۷ رمضان توسط کودکان انجام می‌شود و حتی چراغ ملاکاظم که در مناره های مسجد جامع قرار می‌گرفت تا مردم متوجه وارد شدن وقت سحر شوند.

انتهای پیام/

نظر شما