بهره برداری فاز اول تصفیه خانه میدان مرکزی میوه و تره بار تا چند ماه آینده

۱۴۰۲/۰۱/۱۴ - ۱۴:۱۵:۱۳
کد خبر: ۱۴۵۵۵۶۳
بهره برداری فاز اول تصفیه خانه میدان مرکزی میوه و تره بار تا چند ماه آینده
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از بهره برداری فاز اول تصفیه خانه میدان مرکزی میوه وتره بار تا چندماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برنامه‌ریزی مدیریت شهری در حوزه آب و فاضلاب پایتخت در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: یکی از چالش‌های ما در سال جدید تنش آبی خواهد بود که به بوستان‌ها و درختان صدمه خواهد زد. اگر در زمان تنش و بحران، محدودیت در مصرف ایجاد شود، می‌توان با مخازن موجود، نگهداری بوستان‌ها را تا چند روز مدیریت کرد؛ لذا احداث مخزن آب در بوستان‌ها انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران افزود: از آب تصفیه شده این مخازن می توان استفاده کرد و به محدوده های اطراف انتقال داد تا شاهد این نباشیم که آب با ورود به شبکه به جنوب شهر هدایت شود و دیگر قابل استفاده نباشد.

وی از احداث تصفیه خانه ملاصدرا و احداث ۹ رینگ مخزن بتنی آب در منطقه ۲ در سال جدید خبر داد و گفت: احداث تصفیه خانه الهیه، احداث مخزن آب بوستان استقلال در منطقه چهار، انتقال پساب شبکه فاضلاب شهرک غرب و احداث تصفیه خانه بوستان ساعی از جمله طرح‌هایی هستند که در بخش آب و فاضلاب دنبال خواهند شد.

پیرهادی با بیان اینکه از محل تبصره سه با تفاهم با سازمان آب و فاضلاب اعتبارات لازم را برای ایجاد مخازن آب اضطراری پیگیری می کنیم، یادآور شد: به دنبال این هستیم تا در این دوره شورای اسلامی شهر تهران تمام مخازن آب اضطراری سطح شهر تهران احداث شود تا در مواقع بحرانی، نیاز مردم به آب آشامیدنی تا سه روز برآورده شود.

وی با تأکید بر اینکه تلاش می کنیم در دو سال و نیم باقی مانده مابقی مخازن نصب شود، تصریح کرد: سال گذشته ۷۰ مخزن نصب و به مخازن قبلی اضافه شد. اگر هر سال نیز به همین میزان نصب شود به ۳۰۰ مخزن خواهد رسید که البته احداث این مخازن الزاماتی دارد و باید در مسیر اصلی لوله آب باشد و ملاحظات آن رعایت شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران از آغاز اجرای طرح انتقال پساب فاضلاب شهرک اکباتان خبر داد و افزود: این اقدام یکی از موضوعات مهم است که باید پیگیری می‌شد؛ چراکه پساب فاضلاب این شهرک به جنوب شهر هدایت می‌شد و مورد استفاده نبود.

وی ادامه داد: یکی از ضعف‌ها در شهر تهران این است که وزارت نیرو تصفیه خانه دارد، اما شبکه انتقال ندارد؛ طراحی شبکه انتقال برای آبیاری موضوع مهمی است که مغفول بوده و سعی می کنیم بودجه مناسبی در نظر بگیریم تا از آن استفاده شود چراکه معتقدیم باعث نجات درختان و بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران خواهد شد.

بودجه امسال با اختصاص اعتبار به توسعه درختان محیط زیستی ترین بودجه است

پیرهادی با تأکید بر اینکه بهسازی شبکه آب‌های سطحی و رواناب‌ها نیز نیازمند توجه ویژه است که در بودجه امسال مورد توجه قرار گرفته است، یادآور شد: همانطور که پیش از این نیز گفتیم در سال ۱۴۰۲ محیط زیستی ترین بودجه را داریم؛ وقتی اختصاص بودجه به توسعه درختان و شبکه آب و فاضلاب را مورد توجه قرار می‌دهیم که فاضلاب آلوده به لایه‌های زمین انتقال پیدا نکند، به معنای توجه به محیط زیست در بودجه و البته به صورت عملیاتی است.

وی با تأکید بر لزوم احداث تصفیه‌خانه‌ها در پایتخت، خاطرنشان کرد: امروز با این شرایط اگر بارندگی خوبی نداشته باشیم ذخایر آبی بسیار کم است و در تابستان با مشکل مواجه خواهیم شد؛ هرچند اگر دچار کم آبی نیز نشویم باید تصفیه فاضلاب را به عنوان اقدامی اصولی مورد توجه قرار دهیم.

پیرهادی در ادامه با اشاره به اجرای سایر طرح‌های حوزه آب و فاضلاب در سال ۱۴۰۲، خاطرنشان کرد: بهسازی مسیر قنات و زهکشی خیابان ولیعصر(عج)، احداث شبکه آب‌های سطحی خیابان دامپزشکی، خیابان هاشمی و خیابان شمشیری هریک با اختصاص ۱۰ میلیارد تومان، احداث شبکه آب‌های سطحی دانشگاه هوایی با پنج میلیارد تومان و بهسازی شبکه فرعی آب‌های سطحی محله جی از دیگر طرح‌های مدیریت شهری در سال جاری به شمار می رود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: احداث تصفیه خانه بازار در منطقه ۱۲ نیز از طرح‌هایی است که در بودجه سال جاری مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در مناطق جنوبی ضعف جدی در آب و فاضلاب داریم و در صورت عدم رسیدگی، وضعیت بحرانی می‌شود، اضافه کرد: دیگر طرح‌های این حوزه شامل احداث مخزن و لوله‌گذاری در محور امام رضا(ع)، بزرگراه آزادگان-بعثت، بزرگراه بسیج و نجفی رستگار با اختصاص بودجه برای هریک ۱۰ میلیارد تومان، تصفیه خانه بوستان آزادگان با ۱۰ میلیارد تومان، بهسازی شبکه آب های سطحی تفرجگاه نرجس خاتون با ۱۵ میلیارد تومان و احداث کانال جمع آوری آب های سطحی محور الغدیر با ۲۰ میلیارد تومان است.

بهره برداری از فاز اول تصفیه خانه میدان مرکزی میوه وتره بار تا چندماه آینده

پیرهادی با اعلام اینکه فاز اول تصفیه خانه میدان مرکزی میوه و تره بار تا چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با توجه به حجم آب و فاضلاب، این منطقه دچار بحران شده بود و با بازدیدهایی که داشتیم، تصفیه خانه میدان مرکزی در این دوره پیگیری شد و در آینده نزدیک فاز اول آن افتتاح می‌شود و فاز دوم آن نیز تکمیل خواهد شد که از طرح‌های ماندگار خواهد بود. در سال ۱۴۰۲ رقمی بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان برای این طرح اختصاص یافته است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تکمیل شبکه آبرسانی به بوستان چیتگر نیز از دیگر طرح‌های ما در بخش آب و فاضلاب به شمار می‌رود، یادآور شد: در سال های اخیر آبرسانی به این بوستان قطع شده بود که به دنبال آن بیش از یک هزار اصله درخت خشک شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز