استقبال بیش از ۱۰۰هزار نفر از شهروندان از دهکده بهار ایران منطقه۹

۱۴۰۲/۰۱/۱۴ - ۱۷:۰۵:۴۷
کد خبر: ۱۴۵۵۶۳۱
استقبال بیش از ۱۰۰هزار نفر از شهروندان از دهکده بهار ایران منطقه۹
شهردار منطقه 9 تهران از استقبال بسیار خوب شهروندان از ویژه برنامه پهنه غربی پایتخت با عنوان دهکده بهار ایران در میدان آزادی در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه 9 تهران  گفت: هرشب ۴ تا ۵ هزار نفر در مراسم جشن دهکده بهار ایران شرکت می‌کردند که با در نظرگرفتن بازدید از غرفه‌ها، آمد و شد شهروندان در میدان آزادی به ۸ هزار نفر می ‌رسد.

وی افزود: در راستای رویکرد شهردار تهران به منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری در ایام  نوروز، ستادگردشگری به صورت ویژه فعالیت‌ها و برنامه‌های گسترده و متنوعی در پایتخت تدارک دید که معرفی جاذبه‌های گردشگری شهر تهران موجب شد مسافران نوروزی که از شهر تهران عبور می‌کنند در این شهر توفقی داشته و تهران ‌گردی کنند.

مرتضوی با اشاره به اجرای برنامه‌های شهرداری منطقه9 درایام نوروز، عنوان کرد: ویژه‌ برنامه‌های پهنه غرب تهران با مدیریت شهرداری منطقه۹ و با همکاری مناطق ۱۰، ۲۱ و اداره کل فرهنگی و ستاد گردشگری در میدان آزادی برگزاری شد.

شهردارمنطقه 9 تهران با اشاره به این که میدان آزادی ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد فضای تفریحی و مهیج برای خانواده‌ها دارد، گفت: در ویژه برنامه های دهکده بهار ایران میدان آزادی که با حضور گروه‌هایی از اقوام ایرانی برگزار شد؛ همدلی، همبستگی، اتحاد و دوستی اقوام در کشور به نمایش در آمد.

مرتضوی ضمن اشاره به اقدامات شاخص در ویژه برنامه های نوروزی شهرداری منطقه9  عنوان کرد: تکریم شهدای اقوام ایرانی از دیگر برنامه های ویژه این جشنواره بود. در کنار سیاه چادرها، تمثال شهید مطرح هر قوم با ذکر محل شهادت آنها نصب شد تا یادآور رشادت های این عزیزان در دوران دفاع مقدس باشد.

این مقام شهری در منطقه 9 یادآور شد: ویژه برنامه های نوروزی میدان آزادی از ساعت ۱۷:۳۰ با اجرای برنامه‌های مختلفی از جمله؛ اجرای مراسم‌های بومی و محلی، موسیقی‌های اقوام، آداب و رسوم اقوام، برپایی سیاه چادر اقوام لرد، کرد،  لک و عرب و ترکمن  آغاز و پس از اذان مغرب با اقامه نماز جماعت، پخش قرآن و توزیع افطاری، مراسم جشن ادامه داشت.

ابتکار شهرداری منطقه۹ برای برگزاری دهکده بهار ایران در میدان آزادی در خور تحسین است

محمدرضا دشتی اردکانی رییس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مورد ویژه برنامه های دهکده بهار ایران که توسط شهرداری منطقه۹ در میدان آزادی برگزاری شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه شاید خیلی از مردم امکان سفر نداشتند، ابتکار شهرداری منطقه ۹ برای برگزاری چنین برنامه هایی بسیار حائز اهمیت و در خور تحسین است.

اقدام شهرداری منطقه9 در اجرای برنامه های دهکده بهار ایران ارزشمند است

سید احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری منطقه۹ در راستای معرفی فرهنگ و سنت های مختلف اقوام ایرانی در ایام نوروز با برگزاری ویژه‌ برنامه‌های متنوعی با عنوان " دهکده بهار ایران"  در میدان آزادی اقدام ارزشمندی را ترتیب داده است.

استقبال بی‌نظیر مسافرین نوروزی از کمپ‌های عشایری در میدان آزادی

فرشید ذبیحی مدیر امور عشایر استان تهران در بازدیدی که از چادرهای عشایری دهکده بهار ایران منطقه9 داشت، گفت: مردم در یک فضای آرام و با صفا ضمن حضور در چادرهای عشایری با نحوه تولید و پخت غذاها و شیرینی‌جات عشایری آشنا شدند و همچنین عشایر با اجرای جشن و مراسم های متنوع خود، حال و هوای خاصی به مردم هدیه کردند که  جا دارد تا از شهرداری منطقه۹ و مجموعه برج آزادی بواسطه اجرای این ویژه برنامه ها در ایام نوروز تشکر کنم.

برگزاری برنامه دهکده بهار ایران در میدان آزادی باعث توسعه صنعت گردشگری می شود

امیر قاسمی رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران در بازدید از ویژه برنامه های نوروزی منطقه۹ در میدان آزادی تاکید کرد: برپایی چادرهای اقوام مختلف لر، کرد، عرب و بلوچ  کنار یکدیگر باعث شده که شاهد ارتباط قوی بین  اقوام باشیم که برگزاری چنین برنامه هایی می تواند در توسعه صنعت گردشگری شهر تهران تاثیر بسزایی داشته باشد.

زیبایی نژاد، مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران؛ اجرای ویژه برنامه های دهکده بهار ایران نشاط شهروندی را در جامعه شهری متبلور ساخت

مصطفی زیبایی نژاد مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران در بازدید از ویژه برنامه های نوروزی میدان آزادی عنوان کرد: اجرای ویژه برنامه های دهکده بهار ایران در میدان آزادی نشاط شهروندی را در جامعه شهری در آغازین روزهای سال نو متبلور ساخت.

 انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز