اجرای ویژه برنامه های رمضانی در غرب پایتخت

۱۴۰۲/۰۱/۲۰ - ۱۷:۲۰:۵۳
کد خبر: ۱۴۵۸۱۷۸
اجرای ویژه برنامه های رمضانی در غرب پایتخت
شهردار منطقه٩ از برگزاری ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان با هدف ارتقاء همبستگی اجتماعی مبتنی بر مسجد محوری و گسترش نشاط و سرور معنوی شهروندان خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری برنا؛ سید محمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه 9 تهران اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن ایام ملکوتی ماه رمضان، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه با همکاری و همیاری سرای محلات، مساجد، هیات‌های مذهبی، گروه‌های مردمی و ستاد نوجوانان گام دوم-نسل چهارم ویژه برنامه‌های متنوعی را در بخش‌های مختلف برگزار می‌کند.

وی افزود: این برنامه‌ها شامل عطر رمضان و شست و شو و غبار روبی مساجد، آماده‌سازی مدارس و هیات های مذهبی، محافل خانگی قرآن، مسابقات قرآن، برگزاری مراسم ادعیه خوانی و قرائت قرآن کریم، جشن کریم اهل بیت، پویش ماه مهربانی، با هدف تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در بین خانواده‌های کم برخوردار و برگزاری دوره های آموزش سبک زندگی اسلامی ایرانی است.

شهردار منطقه۹ با بیان اینکه نقش کودکان و نوجوانان در این برنامه‌ها نسبت به سال‌های گذشته پر رنگ تر است، گفت: در بخش آموزش‌های شهروندی، پردیس قرآنی و طرح بهار لبخند، برپایی ایستگاه نقاشی، سرگرمی و خلاقیت ویژه کودکان و نوجوانان، تهیه موشن گرافی و اینفوگرافی های آموزشی در فضای مجازی، برگزاری مراسم شب‌های قدر در جوار حرم شهدای گمنام بوستان کوکب از جمله برنامه‌های اجرایی در ماه میهمانی خداست.

مرتضوی در ادامه عنوان کرد: در حوزه سلامت شهروندی پایگاه سلامت اهدای خون، اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مساجد، سلامت در ضیافت، کارگاه‌ها و وبینارهای آموزشی در مساجد و در حوزه بانوان نیز نشست با زنان سرپرست خانوار شاغل در مراکز توانمندسازی کوثر، برگزاری رویداد کارآفرینی عفاف و حجاب، برگزاری برنامه "دختران و پسران روزه اولی" با هدف معرفی ماه مبارک رمضان، از دیگر برنامه‌های پیش رو در غرب پایتخت است.

وی در خاتمه عنوان کرد: برگزاری جشنواره تفریحات ورزشی و مسابقات جام رمضان در چندین رشته ورزشی از جمله فوتبال، بدمینتون و بکستبال ، توزیع بسته‌های افطاری ساده، برپایی سفره افطار به منظور اطعام مددجویان و برگزاری مسابقه روخوانی قرآن ویژه کودکان مراکز پرتو از دیگر اقدامات شهرداری منطقه ۹در ماه پربرکت و ملکوتی رمضان است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز