عزم جدی دولت سیزدهم بر مدیریت پسماند

۱۴۰۲/۰۲/۰۱ - ۱۱:۲۰:۱۴
کد خبر: ۱۴۶۳۵۲۶
عزم جدی دولت سیزدهم بر مدیریت پسماند
رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برگزاری نزدیک به نیمی از جلسات کارگروه ملی مدیریت پسماند در دولت سیزدهم، از عزم جدی این دولت در موضوع مدیریت پسماند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، علی سلاجقه در چهل و یکمین جلسه کارگروه ملی مدیریت پسماند که در آستانه هفته زمین پاک ( ۲ تا ۸ اردیبهشت ماه ) برگزار شد، با اشاره به عزم جدی دولت سیزدهم در موضوع مدیریت پسماند، اظهار داشت: از سال ۱۳۸۴ که نخستین جلسه کارگروه ملی مدیریت پسماند تشکیل شد تا پیش از آغاز به کار دولت سیزدهم، ۲۲ جلسه کارگروه تشکیل شده بود اما در مدت یکسال و نیم گذشته شاهد برگزاری ۱۹ جلسه کارگروه با شرکت دستگاه های عضو هستیم.

وی با تاکید بر لزوم تعیین بازه زمانی برای اجرای مصوبات کارگروه ملی مدیریت پسماند، خاطرنشان کرد: آیین نامه کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی دارای اشکالاتی است که باید در کمترین زمان ممکن اصلاح شود.

معاون رییس جمهور با اشاره به آسیب های محیط زیستی استفاده مفرط از کیسه های پلاستیکی، گفت: نباید اجازه دهیم این کیسه ها بیش از این، منابع آب و خاک کشور را آلوده کنند و فضای شهرها و روستاهای ما را زشت جلوه دهند.

سلاجقه افزود: باید یک دستورالعمل برای لوله های تیپ ( نوار آبیاری قطره ای ) و مالچ های پلاستیکی مورد استفاده در مزارع کشاورزی که پس از پایان کار رها می شوند، تهیه کنیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه بر اهمیت فرهنگ سازی در کاهش استفاده از کیسه های پلاستیک در سطح جامعه تاکید و نقش صدا و سیما را در این زمینه بسیار مهم دانست.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: تمام اقداماتی که ما برای کاهش استفاده از پلاستیک انجام می دهیم چنانچه با استقبال مردم مواجه نشود، کارآیی لازم را نخواهند داشت.

سلاجقه با ابراز خوشحالی از حضور دستگاه های نظارتی در جلسات کارگروه ملی مدیریت پسماند، بر نقش ارزنده این دستگاه ها در تحقق تکالیف این کارگروه تاکید کرد. 

در این جلسه که با سه دستور کار ارایه آخرین تغییرات کنوانسیون بازل در خصوص پسماندهای پلاستیکی و لزوم اجرای آن توسط دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست، پیگیری مصوبه سی و هفتمین کارگروه ملی با موضوع اختصاص کد تعرفه برای مواد و کالاهای مشمول کنوانسیون های استکهلم و میناماتا توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران و نیز اعلام پیشرفت و برنامه های دستگاه ها مبنی بر انجام وظایف محوله در آیین نامه کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی مصوب هیات دولت برگزار شد، اعضای حاضر، دیدگاه ها و پیشنهادات خود را درباره دستور کار جلسه بیان کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز