اختیار تام دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای افزایش تولید دارو و تجهیزات پزشکی

۱۴۰۲/۰۲/۰۳ - ۰۸:۱۲:۳۲
کد خبر: ۱۴۶۳۹۱۳
اختیار تام دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای افزایش تولید دارو و تجهیزات پزشکی
وزیر بهداشت گفت: برای رشد تولید دارو و تجهیزات پزشکی در توافقاتی که با استاندار فارس که از اساتید برجسته کشور است، صورت داده ایم؛ حاضریم بخشی از اختیارات سازمان غذا و دارو را در زمینه صدور مجوز تولید به دانشگاه علوم پزشکی شیراز تفویض کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: خدمات دانشگاه علوم پزشکی شیراز محدود به استان فارس نیست؛ بلکه کارکرد آن جنبه ملی  و بین المللی دارد و مراکز درمانی شیراز، نه تنها پذیرای بیماران استان فارس بلکه میزبان مراجعان از  استانها و کشورهای همجوار و دوردست است.

وی با بیان اینکه حمایت های ویژه ای از دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواهد شد، افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز از پیشرفته ترین دانشگاه های سطح کشور و در ابعاد جهانی حائز اهمیت است؛ چون بسیاری از دانشمندان و اساتید برتر دنیا در این دانشگاه فعالیت دارند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: بر اساس توافقاتی که با استاندار فارس داشتیم و باتوجه به شعار سال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید، امیدواریم در شیراز و فارس شاهد رشد تولید دارو و تجهیزات پزشکی باشیم چراکه این استعداد در فارس به خوبی وجود دارد.

 عین اللهی ادامه داد: در مسیر مهار تورم و رشد تولید، مشارکت مردم ضروری است که امیدواریم با کمک مردم، خیّرین و تجار شاهد رشد تولید دارو و تجهیزات پزشکی در شیراز و فارس برای تامین نیاز استان و کشور باشیم.

وی تاکید کرد: برای رشد تولید دارو و تجهیزات پزشکی  در توافقاتی که با استاندار فارس که   از اساتید برجسته کشور است، صورت داده ایم ؛ حاضریم بخشی از اختیارات سازمان غذا و دارو را در زمینه صدور مجوز  تولید به دانشگاه علوم پزشکی شیراز تفویض کنیم. همچنین آزمایشگاه های بسیار خوبی در شیراز و فارس فعالیت دارند که می توانند به کنترل کیفیت محصولات غذایی و دارویی کمک کنند تا شرکت های تولیدکننده برای دریافت مجوز، مجبور به مراجعه به تهران نباشند و دانشگاه علوم پزشکی شیراز بتواند مجوزهای مورد نیاز  آنها را صادر کند.

وزیر بهداشت گفت: از جمله اقداماتی که در مسیر رشد تولید باید انجام شود، کوتاه کردن رویه های اداری و تسهیل در صدور مجوزهاست که مورد تاکید ویژه مقام معظم رهبری نیز قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز