سردار رادان: نیروی انتظامی در فتنه های اخیر استوار و محکم ایستاد

۱۴۰۲/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵:۰۴
کد خبر: ۱۴۶۵۴۶۴
سردار رادان: نیروی انتظامی در فتنه های اخیر استوار و محکم ایستاد
فرمانده کل انتظامی کشور گفت: پس از اینکه در سال گذشته، چندماهی کشور درگیر یک فتنه بود در خط مقدم مقابله با این فتنه همکاران من ایفای نقش کردند و شهادت می دهم نه تنها یک سر سوزن پا پس نکشیدند که استوار و محکم، ایستادند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛  بیست و ششمین همایش سراسری فرماندهان، معاونان، روسا و مدیران فراجا روز چهارشنبه با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان، وزیر کشور و سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور در سالن فجر فراجا برگزار شد.

سردار احمدرضا رادان در این همایش اظهار کرد: زینت بخش این مجلس و محفل خانواده معظم و مکرم شهدا و جانبازان عزیز عرصه نظم و امنیت هستند که جان شیرین شان را تقدیم کردند و افتخار داریم که امروز در خدمت خانواده های معظم این شهدا و جانبازان پرافتخار باشیم.

وی خطاب به رئیس جمهور و وزیر کشور ادامه داد: حاضران در این همایش از فرماندهان، معاونان، روسا و مدیران فراجا و همچنین همکاران و همرزمان سازمان عقیدتی سیاسی فراجا و سازمان حفاظت اطلاعات فراجا هستند، ضمن اینکه فرماندهان انتظامی استان ها، فرماندهان مرزبانی استان ها، فرماندهان یگان های ویژه فراجا و فرماندهان شهرستانی هم حضور دارند.

سردار رادان اضافه کرد: به اعتقاد صاحب نظران حوزه نظم و امنیت، گستردگی و تنوع ماموریت فراجا و اهمیت آن کم نظیر و چه بسا بی نظیر است، از مرز تا عمق محیط زیست خودمان این گستره ماموریتی آغاز شده و امتداد دارد و در این گستره ماموریت تنوع قومیتی و جغرافیایی وجود دارد.

وی افزود: این سازمان عظیم انتظامی در مقایسه با سازمان های دیگر حتی با کشورهای دیگر، یک سازمان متفاوت از حیث انجام و اقدام ماموریت است.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه قصد ارائه بیلان کاری ندارم، ادامه داد: اعتقاد دارم بیلان کار ما در صحنه های ماموریتی قابل نمایش است و خود را نشان می دهد.

وی با اشاره به تنوع، پیچیدگی و گستردگی ماموریت های پلیس در سال ۱۴۰۱، افزود: پس از اینکه در سال گذشته، چندماهی کشور درگیر یک فتنه بود در خط مقدم مقابله با این فتنه همکاران من ایفای نقش کردند و شهادت می دهم نه تنها یک سر سوزن پا پس نکشیدند که استوار و محکم، ایستادند.

فرمانده کل انتظامی کشور بیان کرد: هنوز این ماموریت و کار تمام نشده بود که ما با ماموریت متنوع و حساس چهارشنبه آخر سال و تعطیلات نوروزی مواجهه شدیم و همکارانم نیز با موفقیت این ماموریت را پشت سر گذاشتند.

ثبت 8 میلیارد تردد بین استانی وسایل نقلیه در سال 1401

وی با اشاره به یکی از ماموریت های پلیس در خدمات دهی به مردم، یادآوری کرد: مطابق آمار در سال ۱۴۰۱ هشت میلیارد تردد بین استانی وسایل نقلیه ثبت شده است که این ثبت تردد صرفا ترددهای بین استانی در جاده ها بوده است که قطعا اگر ترددهای بین شهرستانی هم محاسبه شود عدد از رقم اعلام شده بالاتر می رود.

سردار رادان خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۱ توسط ۵۱ میلیون راننده، بیش از ۳۹ میلیون وسیله نقلیه و در ۲۹۱ هزار کیلومتر جاده و بیش از هزار و ۴۰۰ شهر تردد داشتند که ماموریت انتظام بخشی، مدیریت ترافیکی و تسهیل عبور و مرور و سایر عملیات های انتظامی، نرم و اجتماعی و اقدامات پیشگیرانه انتظامی به همت همکارانم صورت پذیرفته است.

تعداد تردد های شهرستانی در تعطیلات نوروزی به 584 میلیون تردد رسید

فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: در تعطیلات نوروزی امسال ۵۱ میلیون تردد استانی ثبت شده که با احتساب ترددهای شهرستانی این رقم به ۵۸۴ میلیون تردد رسیده است.

وی با اشاره به ماموریت خطیر پلیس همزمان با تقارن نوروز و ایام ماه مبارک رمضان و لیالی قدر برای تامین امنیت و آرامش مردم برای روزه داری و انجام تکالیف دینی و شرعی خاطر نشان کرد: پلیس این افتخار را دارد که در همه ایام و مقاطع مختلف زمانی فرصت خدمت به مردم را داشته باشد و ۶۵ میلیون ماموریت در طول یک سال دارد و این عدد جدا از ۲۴ میلیون خدمات سالانه انتظامی به مراجعان است.

وی افزود: این وظیفه را بر خود فرض می دانیم که از جمله اقداماتمان یاری رسانی به دولت محترم و سایر قوایی باشد که باور و علم داریم که برای خدمت به مردم، کمر همت بسته اند.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به جنگ نرم و عملیات روانی دشمن علیه کشور مطرح کرد: معمولا پیشانی و خط مقدم افسران جنگ نرم بایستی برای دولتمردان، اهمیت بسزایی داشته باشد و امروز نیروی انتظامی اصلی ترین واحد در جنگ نرم است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز