بهره مندی رایگان بیش از ۳۲ میلیون بیمه شده در سایر صندوق های بیمه سلامت از خدمات

۱۴۰۲/۰۲/۱۰ - ۱۱:۱۰:۳۳
کد خبر: ۱۴۶۶۹۲۱
بهره مندی رایگان بیش از ۳۲ میلیون بیمه شده در سایر صندوق های بیمه سلامت از خدمات
مدیر کل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیش از 32 میلیون بیمه شده رایگان در سایر صندوق های بیمه سلامت از خدمات بهره مند هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حنان حاج محمودی مدیر کل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پوشش همگانی بیمه سلامت از 3 منظر جمعیت، پوشش خدمات و میزان پرداخت از جیب بیماران مورد بررسی قرار می گیرد، سازمان بیمه سلامت ایران از منظر پوشش جمعیتی نسبت به بیمه کردن آحاد جمعیت اقدام کرده و یکی از وظایف سازمان اطمینان از پوشش همگانی جمعیت است. البته این امکان از طریق صندوق های مختلف در سازمان پیاده سازی شده است.

 مدیر کل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران افزود: صندوق هایی که مشمول قوانین کار می شوند مثل صندوق کارکنان دولت و تامین اجتماعی از طریق این دو سازمان تحت پوشش قرار می گیرند، سایر گروه ها از طریق صندوق روستاییان، صندوق سایر اقشار و صندوق ایرانیان تحت پوشش قرار می گیرند، البته صندوق ایرانیان مربوط به افرادی می شود که هیچ بیمه گذاری ندارند. لذا از طریق دهک های درآمدی و با استعلام از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

 وی ادامه داد: میزان پرداخت حق بیمه این افراد به صورت پلکانی تعریف شده یعنی 3 دهک اول رایگان، دهک 4 ده درصد و دهک های بعدی به تناسب به حق بیمه آنها اضافه می شود. به طوری که دهک 10 باید 100 درصد حق بیمه را پرداخت کند.

 حاج محمودی افزود: بیش از 10 میلیون بیمه شده در 3 دهک در صندوق ایرانیان هستند، اما بیمه شدگان رایگان در کل صندوق ها بیش از 32 میلیون نفر از خدمات استفاده می کنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز