بیستون کرمانشاه میزبان رویداد جهانی اسب کُرد

۱۴۰۲/۰۲/۱۱ - ۱۲:۳۰:۲۳
کد خبر: ۱۴۶۷۴۴۷
بیستون کرمانشاه میزبان رویداد جهانی اسب کُرد
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، گفت: محوطه جهانی بیستون گزینه اصلی میزبانی از رویداد جهانی اسب کُرد است.

به‌ گزارش خبرگزاری برنا، داریوش فرمانی در جلسه هماهنگی با عوامل برگزاری رویداد بین‌المللی اسب کُرد، اظهار کرد: این جلسه با محوریت تصمیم گیری برای تعیین مکان برگزاری این جشنواره برگزار شد تا از میان گزینه‌های مطرح برای میزبانی این رویداد بزرگ بررسی شوند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: در این جلسه که با حضور انجمن صنفی اسب استان و دستگاه‌های مرتبط برگزار شد، اعضا نظرات خود را نسبت به اماکن معرفی شده از جمله ورزشگاه ۱۵ خرداد، دهکده المپیک، طاق‌بستان، بیستون و چالابه با توجیهات ویژه ارائه کردند.

وی با اشاره به حساسیت موضوع مکان برگزاری این رویداد بین‌المللی، گفت: با توجه به اینکه برای برگزاری با شکوه این رویداد تامین زیرساخت‌های لازم برای خدمات‌دهی به مردم بسیار مهم است، باید محل برگزاری جشنواره از امکانات و ظرفیت لازم برخوردار باشد.

فرمانی با بیان اینکه هنوز مکان برگزاری رویداد نهایی نشده است، گفت: با توجه به شرایط خاص مجموعه جهانی بیستون به لحاظ فضای مناسب و امکانات رفاهی این محوطه جهانی از شانس بالایی برای میزبانی از این رویداد بین‌المللی برخوردار است.

وی در ادامه تصریح کرد: آیین نگهداری اسب کُرد و مراسمات مرتبط با آن در مقوله ثبت جهانی بسیار موثر است و برگزاری این رویداد می‌تواند عامل پیش برنده پرونده باشد.

در این جلسه مقرر شد ضمن بازدید از اماکن معرفی شده با در نظر گرفتن تمام جوانب یکی از آن‌ها به‌عنوان گزینه نهایی میزبانی رویداد بین‌المللی اسب کُرد معرفی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز