دو مرکز ویژه سالمندان در تهران افتتاح می شود

۱۴۰۲/۰۲/۱۲ - ۱۸:۴۰:۲۳
کد خبر: ۱۴۶۸۲۰۳
دو مرکز ویژه سالمندان در  تهران افتتاح می شود
مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران گفت: برای تامین فضاهای مورد نیاز برای قشر سالمند اقداماتی ازسوی شهرداری تهران در دستورکار قرار گرفته است که از آن جمله ایجاد مراکز فراهنگ است که به‌زودی دو مرکز در تهران و در مناطق 21 و 1 افتتاح خواهد شد. این مراکز برای شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های سالمندان فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حمید صاحب  مدیرکل سلامت شهرداری تهران در آیین رونمایی از رویداد گنجینه‌های شهر با حضور در جمع خبرنگاران گفت: هفته سلامت فرصتی است که بتوانیم شیوه‌های زندگی سالم را میان مردم تبلیغ و ترویج کنیم. این رسالتی است که در بخش فرهنگی برعهده ما در حوزه سلامت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه شهرداری نگه داشت شهر و زیست پذیر کردن آن است و این کار الزاما به مسال کالبدی محدود نمی‌شود اضافه کرد: تمام موضوعات فرهنگی و اجتماعی نیز باید در موضوع زیست پذیری شهر مورد توجه قرار گیرد و نباید آن را به حاشیه برد.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران ادامه داد: شهروند هم تراز شهر است. شهری در تعریف مرسوم شهر به حساب می‌آید که شهروندان آن بتوانند نیازهای خود را به راحتی تامین کنند. از این رو، در دوره جدید مدیریت شهری و با نگاه مثبت شهردار تهران به مسایل فرهنگی و اجتماعی و سلامت محور شاهد ارتقای جایگاه سلامت در برنامه‌ریزی‌های شهری هستیم.

جایگاه خاص سالمندان پایتخت در نگاه مسئولان شهرداری

صاحب با تاکید بر اینکه موضوع سالمندی یکی از چالش‌های جمعیتی کشورمان است، گفت: ما با چالش سالمندی در کلانشهرها خصوصا در تهران روبه‌رو هستیم. چنین وضعیتی سبب شده است الزاما به سمت ایجاد فضاهای فرهنگی و اجتماعی برای این گروه سنی حرکت کنیم تا بتوانیم نیازهای این بخش از شهروندان را در بالاترین استاندارد ممکن تامین کنیم.

مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران افزود: برای تامین فضاهای مورد نیاز برای قشر سالمند اقداماتی ازسوی شهرداری تهران در دستورکار قرار گرفته است که از آن جمله ایجاد مراکز فراهنگ است که به‌زودی دو مرکز در تهران و در مناطق 21 و 1 افتتاح خواهد شد. این مراکز برای شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های سالمندان فعالیت خود را آغاز می‌کنند. اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی خاص این گروه سنی و نیز شناخت توانمندی‌هایی که سالمندان از آن برخوردارند از جمله رویکردهای است که در مراکز فراهنگ دنبال می‌شود.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران درادامه به رونمایی طرح گنجینه های شهر اشاره کرد و گفت: تندرستی از نگاه شهرداری صرفا مبتنی بر سلامت جسم نیست بلکه سلامتی روح و روان دارای اهمیت زیادی است. سالمندان در این حوزه بیش از دیگر گره‌ها نیازمند مراقبت هستند و در این راستا در قالب رویداد گنیجنه‌های شهر تلاش می‌کنیم استعدادهای سالمندان را در قالب رقابتی جذاب شناسایی و با معرفی برگزیدگان از توانایی سالمندان برای ایجاد حال خوب زندگی استفاده کنیم.

به گفته صاحب، طرح گنجینه‌های شهر با محورهای حفظ  و قرائت قرآن، عکاسی، نقاشی، کاریکاتور،صنایع دستی، موسیقی، ادبی(شعر و خاطره، داستان)، طنز(اجرای تئاتر تک نفره و گروهی)، اجرای حرکات ورزشی(رزمی، نمایشی و اکروباتیک) برگزار می‌شود.

فاطمه تنهایی شهردار منطقه 8 نیز در این مراسم گفت: اکنون 13 درصد از جمعیت 450 هزارنفری ساکن در منطقه 8 تهران را افراد سالمند با جمعیتی بالغ بر 50 هزار نفر تشکیل می‌دهد.

تنهایی با اشاره به اینکه فراهم آوردن فضای مناسب برای فعالیت‌های سالمندان این منطقه ازسال‌های گذشته آغاز شده است افزود: سال گذشته در منطقه هشت با ایجاد کلوپ خنده فضایی شاد و مفرح برای سالمندان ایجاد شد و همین موضوع سبب شد تا امسال با تعامل اداره کل سلامت شهرداری تهران دبیرخانه طرح گنجینه‌های شهر در این منطقه تشکیل شود.

وی با بیان اینکه جمعیت سالمندان تقریبا در تمام شهرها رو به افزایش است، تصریح کرد: با توجه به اینکه در کلانشهرها درگیر این موضوع هستیم باید فضاها و ساز و کارهایی برای سالمندان ایجاد شود تا سالمندان نیز حضوری فعال در تمام امور شهری داشته باشند.

شهردارمنطقه 8 با بیان اینکه رویداد گنجینه‌های شهر با محوریت مناطق 22 گانه تهران و میان اعضای عضو و غیرعضو سرای محلات وکانون‌های سالمندی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: دراین رویداد افراد در بخش‌های مختلف و محورهای تعیین شده با یکدیگر به رقابت پرداخته و هیئت داوران با ارزیابی عملکرد شرکت کنندگان نسبت به معرفی برگزیدگان اقدام می‌کنند. is

 علاقمندان شرکت در رویددد گنیجینه‌های شهر می‌توانند اثار خود را تا تاریخ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ به سراهای محله، معاونت اجتماعی شهرداری‌های مناطق 22 گانه ارسال کنند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز