وجود ۲۰۰ هزار موقوفه در کشور/ وقف بهترین الگو برای حکمرانی است

۱۴۰۲/۰۲/۱۲ - ۲۱:۴۲:۰۴
کد خبر: ۱۴۶۸۳۲۷
وجود ۲۰۰ هزار موقوفه در کشور/ وقف بهترین الگو برای حکمرانی است
رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف از وجود 200 هزار موقوفه در کشور خبر داد و گفت: وقف یکی از بهترین الگوها برای حکمرانی است که از ظرفیت بالایی در عرصه های مختلف برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حجت الاسلام احمد شرفخانی رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف  در نشست پیش همایش خیر ماندگار با بیان اینکه در کشوری با پیشینه تاریخی زندگی می کنیم که مردم حق مشارکت در تمامی امور آن را دارند، اظهارکرد: وقف یکی از بهترین الگوها برای حکمرانی است که از ظرفیت بالایی در عرصه های مختلف برخوردار است.

حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه وقف تاثیر خاصی در پیشرفت کشور دارد، ‌ادامه داد: مردم با وقف خود نیازهای جامعه و آینده را تامین کرده و نقش بسیار مهمی در توسعه و پیشرفت کشور ایفا می کنند.

وی بیان کرد: وقف الگوی بسیاری خوبی برای حکمرانی امروز و فردا به شمار می رود زیرا که این الگو به واسطه مشارکت همه جانبه مردم الگوی بسیار قوی است که در کمتر جایی به چشم می خورد.

شرفخانی با بیان اینکه وقف مختص به خاص نیست بلکه به عام تعلق دارد، گفت: موضوع وقف با شاخص های پیشرفت خوبی در عرصه های مختلف از قبیل آموزش، ‌مدارس، کتابخانه، دانشگاه، حوزه های علمیه و غیره نقش ایفا می کند.

وقف بهترین الکو برای حکمرانی است

رییس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف با اشاره به اینکه ۱۱۲۷ مرکز درمانی در سطح کشور موقوفه هستند که در سلامت مردم نقش تعیین کننده ای دارند، ‌ تصریح کرد: وقف در حوزه های رفاه و عدالت اجتماعی، ‌صنعت، ‌آبرسانی و توسعه کشور حائز اهمیت بوده و نمی توان منکر آن بود.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون ۲۰۰ هزار موقوفه در کشور وجود دارد، بیان کرد:‌اگر برای پیشرفت ایران اسلامی می خواهیم برنامه ریزی و طراحی کنیم باید وقف در حکم رانی بیش از این دیده شود.

همایش خیر ماندگار هجدهم اردیبهشت ماه جاری با حضور مدیران و مسئولان فرهنگی، نمایندگان و غیره در کتابخانه ملی برگزار می شود.

 انتهای پیام/

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز