توزیع بسته‌های حمایتی "هلال رحمت" میان ۱۵۰ هزار خانوار در نوروز و رمضان

۱۴۰۲/۰۲/۱۳ - ۱۱:۲۹:۰۲
کد خبر: ۱۴۶۸۴۱۹
توزیع بسته‌های حمایتی هلال رحمت میان ۱۵۰ هزار خانوار در نوروز و رمضان
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از توزیع "بسته‌های حمایتی پویش هلال رحمت"بین ۱۵۰ هزار خانوار نیازمند،از نیمه اسفندماه سال گذشته و در طول ایام نوروز و ماه مبارک رمضان امسال در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ وحید سلیمی‌رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: روند حمایت از امنیت غذایی اقشار آسیب پذیر و ساکنان مناطق محروم و محلات کمتر برخوردار و حاشیه نشین، با تخصیص"بسته‌های حمایتی  پویش هلال رحمت "  و برپایی "سفره‌های مهربانی" و توزیع غذای گرم بین جامعه هدف، در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان سال جاری با برنامه ریزی و به طور هدفمند و موفق اجرا شد.

سلیمی‌با بیان اینکه در پویش هلال رحمت امسال سعی کردیم تمامی مناطق محروم و محلات کمتر برخوردار کشور را تحت پوشش خدمات طرح قرار دهیم، افزود: پایش های اخیر سازمان داوطلبان نشان می دهد که با اجرای برنامه‌های حمایتی و کمک معیشتی و مداخلاتی که در جهت بهبود تغذیه و تامین امنیت غذایی نیازمندان از سوی جمعیت هلال احمرصورت گرفته است، ارتقای سطح سلامت این طیف از هموطنان پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است که این موضوع به نوبه خود یکی از اهداف مهم جمعیت هلال احمر یعنی تامین سلامت و کرامت انسان‌ها می‌باشد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر عنوان کرد: اقداماتی که طی پویش هلال رحمت سال جاری انجام شده است، با هم افزایی مشارکت های مردمی و همکاری‌های بین بخشی با موسسات خیریه و تشکل های مردم نهاد همراه بوده است.

سلیمی در تشریح اقدامات صورت گرفته در این پویش،گفت: بیش از ۱۶۱ هزار سبد معیشتی رمضانی و عیدانه در بین حدود ۱۵۰ هزار خانوار نیازمند توزیع شد که خیرین و داوطلبان جمعیت هلال احمر در این بخش از پویش، رقمی‌بیش از ۹۵۳ میلیارد ریال  مشارکت نقدی و غیر نقدی داشته اند.

وی برپایی افزون بر ۳ هزار و ۵۳۰ سفره مهربانی به منظور اطعام روزه داران نیازمند در سطح محلات و مناطق کم برخوردار کشور را از دیگر بخش های این پویش نام برد و خاطرنشان کرد: خیرین با تامین بیش از ۱۹۱ میلیارد ریال در این اقدام خداپسندانه مشارکت کردند.

  رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در خصوص ارزش ریالی مجموع اقدامات صورت گرفته در پویش هلال رحمت نیز اظهار کرد: ارزش ریالی سبدهای معیشتی رمضانی و عیدانه،سفره‌های مهربانی و وعده‌های گرم غذایی در قالب افطاری، به بیش از ۱۲۷ میلیارد و ۲۹۶ میلیون ریال برآورد شده است.

سلیمی تاکید کرد : در جریان اجرای پویش هلال رحمت و با به کارگیری کارشناسان سلامت تغذیه در مراکز جمعیت هلال احمر استان‌ها ، الگوی غذایی سالم و مورد نیاز بهره وران ارزیابی می‌شود و محتویات بسته‌های معیشتی با توجه به فرهنگ بومی و تغذیه ای در هر استان، تهیه و توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز