برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در بوستان جوانمردان

۱۴۰۲/۰۲/۱۵ - ۱۱:۰۵:۲۰
کد خبر: ۱۴۶۹۱۸۶
برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در بوستان جوانمردان
مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: وظیفه شهرداری تولید نشاط و بستارسازی برای ایجاد حال خوب زندگی یعنی سلامتی برای مردم است و در این راستا، برنامه‌های متنوعی از سوی اداره کل سلامت شهرداری تهران پیش‌بینی و اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران در همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی که همزمان با آخرین روز هفته سلامت در بوستان جوانمرد برگزاری شد، گفت: وظیفه شهرداری تولید نشاط و بستارسازی برای ایجاد حال خوب زندگی یعنی سلامتی برای مردم است و در این راستا، برنامه‌های متنوعی از سوی اداره کل سلامت شهرداری تهران پیش‌بینی و اجرا شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری تلاش کرده است بسترها و زیرساخت های لازم را برای ارتقای سلامتی ساکنان پایتخت فراهم کند، اظهارکرد: تندرستی با ورزش ارتباط مستقیم دارد و از این رو، ورزش را نباید یک اقدام و حرکت مستحبی دانست بلکه باید آن ر یک واجب اساسی ر زندگی روزمره به شمار آورد.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران خاطرنشان کرد: بوستان ها و مراکز مناسب‌سازی شده برای فعالیت‌های ورزشی در مناطق مختلف پایتخت دردسترس مردم قرار دارد و شهروندان می‌توانند با حضور در این مراکز با ورزش هم جسم خود را با نشاط نگه دارند هم سلامت روحی و روانی خود را تقویت کنند تا حس خوشایند و حال خوب زنگی را به خود، خانواده و اطرافیانشان هدیه کنند.دنبال ارتقای سواد سلامت جامعه هستیم.

مدیریت عوامل خطرآفرین برای قلب با پیاده روی

حسین فرشیدی معاون وزیر بهداشت، رمان و اموزش پزشکی نیز در این همایش گفت: شهرداری تهران با استفاده از امکانات و ابزارهای به خوبی توانست اهداف و برنامه‌ها هفته ملی سلامت را که با شعار سلامتی برای همه و حال خوب زندگی ترسیم شده بود اجرا کند.

فرشیدی با بیان اینکه در طول هفته سلامت هزاران برنامه در سراسر کشور به مرحله اجرا در آمده است، افزود: هدف وزارت بهاشت و شهرداری تهران در اجرای برنامه‌های هفته سلامت، ارتقای سواد سلامت شهروندان و در نتیجه افزایش آگاهی مردم برای خود مراقبتی در مقابل بیماری‌ها است و امیدواریم در این رویکرد بتوانیم از بروز بسیاری از امراض و بیماری‌ها پیشگیری کنیم.

وی با بیان اینکه انجام پیاده روی به شکل خانوادگی می‌تواند اثر به سزایی در سلامت جسم و روا افراد داشته باشد، تاکید کرد: در دنیا و کشور ما مهمترین عامل مرگ و میر بیماری‌های قلبی و عرقی است. مطالعات نشان می‌دهد با روزی نیم ساعت پیاده روی در روز می‌توانیم عوامل خطر آفرین برای قلب و عروق را مدیریت کنیم.هدف سازمان ورزش رسیدن به حال خوب زندگی است.

 اجرای طرح قهرمان شهر در 10 رشته ورزشی در تهران

درادامه این همایش حسین اوجاقی رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران گفت:  کسی را می‌توان امروزه خوشبخت دانست که  شاخص‌های کافی برای داشتن جسم سالم را داشته باشد و بتواند حال خوب زندگی را برای دیگران نیز به ارمغان بیاورد. چنین هدفی جز با فعالیت‌های ورزشی و توسعه ورزش در جامعه محقق نمی‌شود.

اوجاقی با اشاره به اینکه هدف سازمان ورزش شهرداری تحقق حال خوب زندگی برای شهروندان است، افزود: ورزش برای ما هدف اصلی نیست بلکه، وسیله‌ای برای خوشبختی و رسیدن به حال خوب است. در این راستا، امسال طرح  قهرمان شهر 2 طراحی شده است که در قالب 10 رشته ورزشی  برای آقایان و 10 رشته ورزشی برای بانوان در همه محله‌های پایتخت اجرا می‌شود. ثبت نام این طرح از 20 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

گفتنی است در این همایش که با حضور گروه‌های مختلف سنی و با مشارکت دستگاه‌های مختلف دربوستان جوانمردان برگزار شد، شرکت کنندگان با اجرای برنامه های ورزشی، فرهنگی، هنری و نیز استفاده از میزهای خدمت علاوه بر ورزش همگانی از خدمات ارایه شده در مسیر راهپیمایی بهره مند شدند.

 انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز