بچه های اوتیسم آشپز شدند

۱۴۰۲/۰۲/۱۵ - ۱۶:۰۶:۳۳
کد خبر: ۱۴۶۹۲۱۰
بچه های اوتیسم آشپز شدند
در ششمین روز از هفته سلامت که با شعار حال خوب زندگی در جریان است، با حضور چهره های سرشناس هنری و تلویزیونی بچه‌های اتیسم در جشنواره پخت املت دستپخت خود را به رخ رقبا کشیدند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ در جشنواره پخت املت دستپخت  که با حضور و داوری هومن حاجی عبداللهی هنرمند سینما و تلویزیون و محمد صارمی داور برنامه دستپخت برگزار شد، 30 تن از بچه های اتیسم در رقابتی نزدیک با هم املت طبخ کردند.

براساس این گزارش، با داوری انجام شده از سوی داوران به علت کیفیت بالا املت ها تمام شرکت کنندگان برنده شدند.

در این جشنواره هومن حاجی عبداللهی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کودکان دارای اختلال اتیسم دارای نیازهای ویژه ای هستند که باید به آن توجه شود، گفت: آشنا کردن جامعه با این اختلال و اطلاع رسانی درباره نحوه برخورد با افراد مبتلا به آن می تواند زندگی کسانی که دچار اتیسم هستند با کیفیت تر کند.

وی با تاکید بر اینکه باید برچسب های خاص بر روی خودروی والدینی که فرزند اتیسم دارد نصب شود تا دیگر رانندگان با مشاهده این علامت رفتار خود را اصلاح کنند، افزود: ایجاد سرو صدای ناگهانی، بوق ممتد، دعوا بر سر جای پارک یا سرعت دادن به رانندگی و نیز رفتارهای تند سبب ترس افراد داری اتیسم می شود و ممکن است سبب انزوای آنان از جامعه شود. نصب برچسب هایی درباره حضور فرد دارای اتیسم می تواند مانع بروز این ترس و در نتیجه حال خوب زندگی در جمع میان افراد اتیسم شود.

گفتنی است در این برنامه، میزهای خدمت شامل خدمات مشاوره روانشناسی، غربالگری خون، و ... انجام شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز