حمایت شهرداری تهران از تشکل‌های مردمی برای مقابله با مصرف دخانیات

۱۴۰۲/۰۲/۲۰ - ۲۲:۳۱:۵۷
کد خبر: ۱۴۷۱۷۱۹
حمایت شهرداری  تهران از تشکل‌های مردمی برای مقابله با مصرف دخانیات
مدیرکل سلامت شهرداری تهران بر ضرورت افزایش آگاهی خانواده ها و انتقال این آگاهی به فرزندان برای کاهش مصرف مواد دخانی و داشتن جامعه ای سلامت تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران در جشنواره حال خوب اعضای کانون پیشگیری از دخانیات که با عنوان «جشن نفس» در بوستان سمیه منطقه 14 تهران برگزار شد، اظهار کرد: ارایه برخی آموزش ها و تقویت مهارت نه گفتن به مصرف مواد دخانی به کودکان از سوی والدین از ضرورت هایی است که باید به آن به شکل ویژه توجه کرد. داشتن جامعه سالم در گرو تربیت فرزندانی سالم است که یکی از راه های کسب این سلامتی مقابله و دوری از مواد دخانی است.

وی با بیان اینکه افراد مستمرا تصمیم هایی در زندگی می گیرند که برخی از این تصمیم ها به سلامتی بیشتر آنان منجر می شود، افزود: اراده ترک مصرف مواد دخانی و مقابله با استعمال این ماده تصمیمی بزرگ است که عمل به آن می تواند برای کودکان و کسانی که در خانواده حضور دارند به عنوان الگویی مثبت منجر به ایجاد بیزاری آنان در مصرف مواد دخانی شود.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران به نقش گروه ها و تشکل های مردمی مبارزه با مصرف دخانیات برای ترویج این فرهنگ در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: در صورتی که بتوانیم از ظرفیت این تشکل ها برای اطلاع رسانی درمورد مضرات سیگار به کودکان نوجوان به درستی بهره برداری کنیم بدون شک در آینده فرزندانی خواهیم داشت که سلامت بیشتری دارند و می توانند این سلامتی را به نسل های بعد از خود نیز منتقل کنند.

گفتنی است در این جشنواره اعضای انجمن NA، کنگره 60، الکلی های گمنام، جمعیت مبارزه با استعمال دخانیانت ایران، جمعیت نیکوتینی فرانام ایران، انجمن نیکوتینی های سابق،کانون دخانیات شهرداری و شهر تهران و نیز انجمن هم وابستگان با ارایه توضیحاتی درباره انجمن خود آموزش هایی را برای مقابله با استعمال دخانیات و مقابله با دود دست دوم سیگار با هدف حفظ سلامت اعضای خانواده و دور کردن فرزندان از مضرات مواد دخانی ارایه کردند.

در حاشیه این جشنواره نمایشگاه عکسی با موضوع مضرات استعمال مواد دخانی با مشارکت اداره سلامت شهرداری منطقه و معاونت اجتماعی فراجا برپا شد.انجام ویزیت طب سنتی، برپایی میزهایی با حضور انجمن ها و انتشار محتوای اطلاع رسانی و بروشورهای آموزشی  درباره مضرات، غربالگری وزن و فشار خون، ارایه خدمات سلامت محور، اجرای تئاتر فراموز با موضوع نفس پاک، جمع آوری ته فیلترهای سیگار، سخنرانی روانشناس درباره چگونگی جلوگیری از ارتباط جوانان و نوجوانان با سیگار از دیگر برنامه های جنبی این جشنواره بود.

 انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز