معاون وزیر آموزش و پرورش: ۵۰ درصد از مدارس از کتابخانه دارند

۱۴۰۲/۰۲/۲۵ - ۱۵:۰۸:۴۰
کد خبر: ۱۴۷۳۶۲۱
معاون وزیر آموزش و پرورش: ۵۰ درصد از مدارس از کتابخانه دارند
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: حدود ۵۰ درصد مدارس کتابخانه دارند و از سازمان نوسازی خواسته‌ایم در مدارس جدیدی که می‌سازند حتماً به ساخت نمازخانه و کتابخانه توجه داشته باشند.

به گزارش خبرگزی برنا؛ اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مراسم طرح ویژه «کتاب کلاس» که در مؤسسه منادی تربیت وابسته به معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: در طرح تجهیز مدارس کمتر برخوردار و مدارس عشایری کشور که در اقدام اولیه مصادف با اجرای نمایشگاه بین المللی کتاب در تهران انجام می‌شود، تعداد ۴۲ هزار جلد کتاب در سه مقطع تحصیلی از کتابهای مورد تأیید در سامانه رشد برای ۷۲۰ مدرسه جهت توزیع در ۱۳ استان کشور ارسال شد که ارزش این کتاب‌ها ۲۵ میلیارد ریال است و از کتاب‌های ۳۲ ناشر استفاده شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه ۳۴ هزار و ۲۷۴ مدرسه دارای کتابخانه هستند که اطلاعاتشان را در سامانه نورینو ثبت کرده‌اند، عنوان کرد: حدود ۵۰ درصد مدارس کتابخانه دارند و از سازمان نوسازی خواسته‌ایم در مدارس جدیدی که می‌سازند حتماً به ساخت نمازخانه و کتابخانه توجه داشته باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به طرح کتاب مدرسه برای مدارس روستایی و چندپایه گفت: ۱۰ هزار کلاس درس عشایری داریم که برای ۶۰۰۰ کلاس درس طرحی اجرا می‌شود و سازه کتابخانه برای این مدارس تهیه و ارسال می‌شود. در مرحله اول سازه کتابخانه برای ۳۰۰ کلاس چندپایه ارسال می‌شود و در مراحل بعدی مابقی مدارس به تدریج دارای کتابخانه خواهند شد.

 انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز