اجرای ۲ هزار طرح اشتغالزایی در شهرستان‌های شمالی استان سیستان و بلوچستان طی امسال

۱۴۰۲/۰۲/۲۷ - ۱۵:۳۱:۳۷
کد خبر: ۱۴۷۴۳۳۰
اجرای  ۲ هزار طرح اشتغالزایی در شهرستان‌های شمالی استان سیستان و بلوچستان طی امسال
معاون طرح توسعه اشتغال اجتماع محور بنیاد برکت گفت: سال گذشته بنیاد برکت در ۵ شهرستان منطقه سیستان حدود ۲ هزار طرح اشتغال زایی اجرا شده و امسال در این شهرستان‌ها حدود ۲۵۰۰ طرح دیگر نیز را اجرایی خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مرتضی نیازی معاون توسعه اشتغال اجتماع محور بنیاد برکت با بیان اینکه امروز برنامه‌ی بازدیدی با حضور مدیرعامل بنیاد برکت و همکاران ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از طرح‌های اشتغال زایی منطقه سیستان و بلوچستان داشته ایم، گفت: منطقه سیستان وبلوچستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، نیمروز و هیرمند است که از تعدادی از طرح‌های اشتغالزایی این مناطق بازدید خواهد شد.

وی ادامه داد: بنیاد برکت از سال ۹۷ به این منطقه با توجه به شرایط مختلف ورود و اقدام به فعالیت کرده است که خوبشختانه برنامه‌های اشتغال محور در این منطقه رو به رشد بوده است.

نیازی با بیان اینکه بنیاد برکت با شبکه تسهیل گری بیست نفره در این پنج شهرستان اقدام سده است، افزود: بنیاد برکت و شبکه تسهیل گری بنیاد علاوه بر مناطق روستایی به شهر‌ها و حاشیه شهر‌ها هم ورود کرده و اشتغال زایی را در این بخش انجام داده است.ایشان گفت: در سال گذشته در این پنج شهر نزدیک به دو هزار طرح اشتغالزایی اجرا شده است. با توجه به خشک سالی این منطقه مشاغلی سازگار با آن‌ها در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه اشتغال اجتماع محور بنیاد برکت بیان کرد: صنایع دستی هم در این منطقه گستردگی دارد چراکه این منطقه از این لحاظ غنی هست و مشتریان مخصوص به خود را دارد. همچنین محصولات غذایی و سنتی این منطقه مشتری‌های مخصوص خود را دارد که در سطح این منطقه میتواند کمک کننده باشد.

نیازی تاکید کرد: سنگ تراشی هم در این منطقه میتواند کمک کننده باشد و طبق بررسی‌های صورت گرفته مردم این استان پتانسیل ورود به این بخش را دارند که استقبال خوبی هم تاکنون انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح جدیدی در حوزه البسه و خیاطی با عنوان طرح تابان را اجرایی کرده ایم و در این زمینه با بخش خصوصی وارد عمل شدیم، افزود: افرادی که علاقه‌مند در حوزه تولید البسه هستند را شناسایی کرده و آموزش‌های لازم را به این افراد داده و بعد از طی شدن دوره کارورزی این افراد می‌توانند کارگاه تولیدی خود را با دریافت تسهیلات از بنیاد برکت راه اندازی کنند.

نیازی افزود: ما سعی کردیم شرکت‌های تجاری که دارای نام و نشان معتبر هستند را پای کار بیاوریم و این اقدامات از مهم ‌ترین برنامه‌های بنیاد برکت در استان سیستان و بلوچستان است و طبق پیش بینی‌های که انجام داده ایم امیدوار هستیم بیش از ۲۵۰۰ طرح را در شهرستان‌های شمالی استان و این منطقه عملیاتی کنیم.

 انتهای پیام/

 

نظر شما