ایجاد ۴۲۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته توسط کمیته امداد

۱۴۰۲/۰۳/۰۱ - ۱۳:۴۵:۰۵
کد خبر: ۱۴۷۶۴۹۲
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از ایجاد ۴۲۰ هزار فرصت شغلی طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مرتضی فیروزآبادی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امروز دوشنبه اول خرداد ماه در نشست خبری اقدامات این معاونت در سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد و از ایجاد ۴۲۰ هزار فرصت شغلی طی سال گذشته خبر داد.

فیروزآبادی ادامه داد : در سال ۱۴۰۱، ۴۲۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد کردیم. در زمینه تسهیلات ۲۴ هزار میلیارد تومان از تسهیلات پیش بینی شده جذب شد. عمده تسهیلات از محل تبصره ۱۶ سال گذشته بود که توانستیم مبلغ ۲۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان جذب کنیم.

 معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ همکاری بهتری با مجموعه شبکه بانکی داشتیم و عملکرد قابل قبولی از مجموعه شبکه بانکی داشتیم، عنوان کرد: مابقی تسهیلات جذب شده از تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۰ و بخشی از صندوق امداد ولایت بود، این اتفاق خوب مرهون چند همکاری بود، اقدام زودهنگام بانک مرکزی در زمینه تسهیلات و بانک های عامل این ابلاغ را تا اوایل خرداد ماه به استانها ارایه می کنند و عملیات اشتغال از تیرماه آغاز شد.

وی افزود: شاید نکته کلیدی در سال گذشته این نکته بود. در عین حال سال گذشته سعی کردند یکبار تا ۱۵۰ میلیون تومان بانک مرکزی افزایش سقف را اعمال کردند که اینها باعث شد جذب تسهیلات و فرصتهای شغلی محقق شود.

فیروزآبادی ادامه داد: البته بخشی از منابع هم جذب نشد که اگر انجام میشد باقی مانده اشتغال نیز محقق می‌شد. از بخش تبصره ۱۶ حدود ۳ همت جذب نشد و تبصره ۱۸ سال ۱۴۰ به طور کلی پرداخت نشد و منتظر هستیم امسال پرداخت شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به سیاست امداد برای توانمندسازی مددجویان تحت پوشش نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و افزود: سیاست مهم امداد آموزش مهارتی است که ۱۱۳ هزار آموزش مهارتی در سال گذشته انجام شد و این نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد سه برابری داشته است. علاوه بر آن برنامه ای آغاز کردیم تا آموزشهتی مهارتی کودکان و نوجوانان اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه ای با شرکت تراکتورسازی در سال گذشته گفت: طی این تفاهم نامه هزار دستگاه تراکتور اهدا شد و رشد قابل توجهی نسبت به سالهای قبل داشته است؛ این موضوع نیز سیاستی بود که انتخاب شد تا تسهیلات اشتغال را در مشاغلی پیش ببریم که از حیث درآمد درآمد بالاتری دارند و از حیث انحراف قابل پیشگیری تر هستند.

فیروزآبادی با اشاره به طرحهای دانش بنیان و زنجیره نوقان داری نیز گفت: زنجیره نوقان داری جز کارهایی است که انجام شد و ۶۷۰۰ نفر  در بازه ای که این صنعت شکل میگیرد فعالیت داشتند. حدود ۱۹ میلیون تومان هر خانواده از محل پرورش نوقان کسب درآمد میکنند. از دیگر برنامه ها، برنامه پنل های خورشیدی است که البته این برنامه آنطور که مورد انتظار بود، انجام نشد.

فیروزآبادی از پیشرفت ۷۰ درصدی سامانه «حیات» در حوزه اشتغال مددجویان خبر داد و افزود: با راه‌اندازی این سامانه دیگر نیازی به مراجعه حضوری مددجویان به دفاتر کمیته امداد برای پیگیری موضوعات شغلی و تسهیلات نیست.

وی با تاکید بر اینکه کمیته امداد جزو سه دستگاه برتر کشور در حوزه اشتغال است، اظهار کرد: در جشنواره شهید رجایی در سال گذشته، از کمیته امداد به عنوان دستگاه برتر در حوزه اشتغال کشور، تقدیر شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: براساس مصوبه شورای عالی اشتغال کمیته امداد برای سال جاری نیز مکلف به ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی شده است که به همین منظور ۳۵ هزار میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است.

فیروزآبادی اضافه کرد: این اعتبار از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها ابلاغ شده است که امیدواریم پس از ابلاغ به استان‌ها، فرآیند اشتغال‌زایی در کمیته امداد همانند سال گذشته با سرعت آغاز شود.

 انتهای پیام/

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز