وجود ۲۹۸ شهید دانشجوی ورزشکار در کشور

۱۴۰۲/۰۳/۰۱ - ۱۴:۴۸:۴۱
کد خبر: ۱۴۷۶۵۵۴
وجود ۲۹۸ شهید دانشجوی ورزشکار در کشور
رئیس دانشگاه پیام نور گفت: شهدای دانشجوی ورزشکار سراسر کشور ۲۹۸ نفر هستند و از این تعداد ۱۶ نفر دانشجوی ورزشکار پیام نور بودند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛  اولین یادواره شهدای تربیت بدنی و ورزش دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور امروز دوشنبه اول خرداد ماه در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور با حضور ابراهیم تقی زاده رئیس دانشگاه پیام نور و حجت الاسلام نبوی نماینده رهبری در دانشگاه پیام نور برگزار شد.

ابراهیم تقی زاده رئیس دانشگاه پیام نور در این مراسم با اشاره به اینکه  بسیاری از رزمندگان دفاع مقدس، دانشجویان ممتاز دانشگاه و حائز رتبه های برتر کنکور بوده اند، گفت: شهدای دانشجوی ورزشکار سراسر کشور ۲۹۸ نفر هستند و از این تعداد ۱۶ نفر دانشجوی ورزشکار پیام نور بودند.

به گفته وی باید از شهدا در زندگی شخصی و اجتماعی الگوبرداری کرده تا به سرمنزل مقصود پر زندگی دست یابیم.

تقی زاده بیان کرد: بسیاری از رزمندگان دوران دفاع مقدس جزء دانشجویان ممتاز و حائز رتبه های برتر کنکور بوده که در جبهه های حق علیه باطل به صورت داوطلبانه شرکت داشته اند.

رئیس دانشگاه پیام نور تاکید کرد: ما امروز سه وظیفه داریم که شامل استمرار،  هوشیاری، پاسداری و دفاع ازحریم امت و ملت است و در مرحله دوم تبلیغ و زنده نگه داشتن پیام شهیدان و تبیین مکتب پر برکت ائمه اطهار که متجسم در رفتار و کردار روزمره ما باشد و سوم در جبهه خلاقیت و سازندگی برای آنکه مدینه فاضله مستحکمی ساخته شود تا به بشریت ثابت کنیم ما اهل اثبات و تامین دستاورد های بشری هستیم و اهل نفی و مبارزه قهرآمیز نیستیم. در این راستا تقوا، شجاعت، دانش و از همه مهمتر ولایت و رهبری متکی به مکتب اهل بیت از ملزومات این کار می باشد.

یاد و خاطره شهدا سبب حفظ انقلاب از تمام فتنه ها است

حجت الاسلام نبوی نماینده رهبری در دانشگاه پیام نور نیز در اولین یادواره شهدای تربیت بدنی و ورزش دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور گفت: جلسات بزرگداشت شهدا ترویج دهنده جهاد و شهادت است.

به گفته وی یاد و خاطره شهدا سبب حفظ انقلاب از تمام فتنه ها است.

نماینده رهبری در دانشگاه پیام نور با تاکید بر آیات و روایات اسلامی مبنی بر زنده بودن شهداء اظهار کرد: برگزاری این یادواره می‌تواند کار فرهنگی را به تمامی دانشگاه‌های کشور انتقال دهد و سیره و منش شهدا را به دانشجویان و دانشگاهیان معرفی نماید.

در این مراسم که با حضور فرزندان و خانواده شهیدان سپهبد صیاد شیرازی و سرلشکر همدانی برگزار شد، از جمعی از خانواده های معظم شهدای دانشجوی ورزشکار تجلیل بعمل آمد.

گفتنی است اولین یادواره شهدای دانشجوی ورزش کشور با حضور معاون امور مجلس ریاست جمهوری، نمایندگان مجلس و برخی مدیران ارشد کشوری و لشکری در دانشگاه پیام نور برگزار شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز