از تاسیس کلینیک حقوقی برای رفع اختلافات تا برپایی سفره عقد در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان

۱۴۰۲/۰۳/۰۲ - ۰۰:۰۳:۰۴
کد خبر: ۱۴۷۶۵۹۶
از تاسیس کلینیک حقوقی برای رفع اختلافات تا برپایی سفره عقد در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان
مدیر مرکز افق امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان گفت: اخیرا تفاهم‌نامه‌ای امضا شد که بنا بر آن با همکاری دادگستری و آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم (ع) ان‌شاءالله کلینیک حقوقی برای صلح و سازش در اختلافات و مسائل حقوقی و همچنین مجازات‌های جایگزین حبس برای افراد در این مکان مقدس تاسیس شود.

اصغر قرجلو مدیر مرکز افق آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا درباره فعالیت‌های اجتماعی این امامزاده اظهار داشت: اخیرا تفاهم‌نامه‌ای امضا شد که بنا بر آن با همکاری دادگستری و آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم (ع) ان‌شاءالله کلینیک حقوقی برای صلح و سازش در اختلافات و مسائل حقوقی و همچنین مجازات‌های جایگزین حبس برای افراد در این مکان مقدس تاسیس شود.

وی با اشاره به غنی بودن فعالیت‌های فرهنگی قرآنی در این امامزاده، افزود: در حوزه جلسات عمومی، جلسه تفسیر نهج‌البلاغه هر هفته در این آستان مقدس پس از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی آیت‌الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان برگزار می‌شود و شبکه اشراق هم این برنامه را ضبط و پخش می‌کند و همچنین روزهای شنبه تفسیر قرآن نیز با حضور ایشان در همین مکان برگزار می‌شود.

مدیر مرکز افق آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم (ع) ادامه داد: در حال برنامه‌ریزی برای انجام برخی فعالیت‌های فرهنگی با ارگان‌ها، نهادها، گروه‌های فرهنگی، اعضای بسیج و طلاب هستیم تا اتفاقات خوب فرهنگی را در این آستان مقدس رقم بزنیم؛ به‌عنوان مثال در صدد هستیم بحث برپایی سفره عقد را در جوار حرم مطهر سید ابراهیم (ع) برای جوانان انقلابی و مذهبی راه‌اندازی کنیم؛ در ماه مبارک رمضان این اتفاق زیبا برای یکی از عزیزانی که حافظ کل قرآن بود، افتاد.

قرجلو بحث نیازهای فرهنگی کودکان و نوجوانان را مهم دانست و تاکید کرد: غرفه کودک را در شب‌های ماه مبارک رمضان و لیالی قدر راه‌اندازی کردیم که بسیار برنامه خوبی بود و این کار با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی زنجان انجام شد؛ در نظر داریم برای غرفه کودک یک برنامه‌ریزی ویژه انجام دهیم تا در طول سال و ایام مختلف این برنامه را داشته باشیم و از ظرفیت این آستان مقدس در راستای جذب کودکان و نوجوانان استفاده کنیم؛ بحث دوره های موذنی و مکبری را در آینده ای نزدیک خواهیم داشت تا بتوانیم نوجوانان و جوانان خوش صدا را جذب کنیم و به آنها آموزش‌های لازم را بدهیم.

وی با اشاره به حوزه روانشناسی و آسیب‌های اجتماعی و مهم دانستن آنها، گفت: در این زمینه با حوزه علمیه جلساتی خواهیم داشت و همچنین به‌دنبال استقرار گروه‌هایی هستیم که در حوزه مطالعات اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی فعالند تا از این ظرفیت هم بتوانیم استفاده کنیم.

مدیر مرکز افق آستان مقدس امام زاده سید ابراهیم (ع) به برنامه قرآنی نسیم وحی اشاره کرد و افزود: مجوز این برنامه را از صدا و سیمای استان زنجان اخذ کردیم که ان‌شاءالله بخش دوم برنامه نسیم وحی در قالب ۴۴ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای در محل آستان مبارک سید ابراهیم (ع) ضبط و هفته ای دو نوبت از صدا و سیما پخش خواهد شد.

قرجلو درباره رابطه مردم با بقاع متبرکه تصریح کرد: مردم از گذشته تا به حال، امامزادگان را مأمن و پناهگاه خود می‌دانند و ما افراد مختلف با ظواهر متفاوت دیده‌ایم که به اینجا آمده‌اند و مشغول عبادت بودند؛ چقدر هم مودبانه در این مکان حاضر شده‌اند، ادای احترام کرده‌اند و قرآن خوانده‌اند، اشک ریخته‌اند و حرف دلشان را زده‌اند.

وی تاکید کرد: وظیفه ما سنگین است و باید نیازسنجی کنیم که جوانان به چه چیزی نیاز دارند و دغدغه‌شان چیست و بعد از آن در امامزاده بستر را فراهم کنیم تا بتوانیم پای قشر جوان، نوجوان و حتی غیرمذهبی را به بقاع متبرکه باز کنیم.

مدیر مرکز افق آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم (ع) ادامه داد: هیئت امنا و دوستانی که در اوقاف و امور خیریه فعالند همه باید برنامه‌ریزی بسیار دقیق انجام دهند و این برنامه‌ریزی برای هر استان، شهر، منطقه و امامزاده متفاوت است چون هر مکان شرایط خاص خودش را داراست و ویژگی‌های اقلیمی و فرهنگی خاصی دارد.

 گفتنی است، امامزاده سید ابراهیم (ع) در شهر زنجان در قبرستانی واقع در منتهی الیه سمت شرقی شهر قدیم، مشرف به دیوار حصار شهر بنا شده است.

لازم به ذکر است، پنجم ذی‌القعده به‌عنوان روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه در تقویم رسمی کشور نامگذاری شده است؛ بر این اساس مردم هر ساله در این روز این ذخایر معنوی جامعه در سرتاسر ایران اسلامی را تکریم می‌کنند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز