نشان عالی دانش به ۱۲ نفر از اساتید دانشگاه های کشور اعطا می شود

۱۴۰۲/۰۳/۰۲ - ۱۲:۱۳:۴۲
کد خبر: ۱۴۷۶۸۴۶
نشان عالی دانش به ۱۲ نفر از اساتید دانشگاه های کشور اعطا می شود
دبیر نخستین دوره اعطای نشان عالی دانش در نمای آموزش عالی ایران گفت: نخستین دوره اعطای نشان عالی دانش از سوی دانشگاه تهران و علوم پزشکی به برجستگان علوم و فناوری در ۸ خرداد ماه با حضور اساتید و دانشگاه برگزاری خواهدشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، نشست خبری نخستین دوره اعطای نشان عالی دانش به استادان برجسته که امروز سه شنبه دوم خرداد ماه با حضور رضا پور حسین استاد دانشگاه تهران و دبیر نشان عالی دانش دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی برگزارشد.

دبیر نخستین دوره اعطای نشان عالی دانش در نمای آموزش عالی ایران اظهار کرد: نخستین دوره اعطای نشان عالی دانش از سوی دانشگاه تهران و علوم پزشکی به برجستگان علوم و فناوری در ۸ خرداد ماه با حضور اساتید و دانشگاه برگزاری خواهدشد.

وی ادامه داد: دو دانشگاه تصمیم گرفتند در راستای تکریم عالم و علم،  ایجاد انگیزه در دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کمک به تحقق تمدن نوین اسلامی  با حضور شورای سیاست گذاری نشانی با عنوان نشانی نشان عالی دانش هرساله به ۱۲ نفر از اساتید ۶شاخه علمی ، هنر، علوم کشاورزی و دامپرشکی، فنی و مهندسی ، علوم پایه، علوم پزشکی و صنعت، علوم اجتماعی و رفتاری ، علوم انسانی و هنر اعطا می شود.

پورحسین در باره شاخص های انتخابی در نشان عالی گفت: برگزیدگان و آثار آنها باید به گفتمان کشور و به چشم انداز آینده کشور ، جایگاه علمی کشور در زمینه بین الملل کمک کند و همچنین برجستگان جامعه نگری و توجه به مشکلات جامعه، ایجاد و توسعه فضا و ایجاد کار افرینی، همکاری با دانشمندان و محققان داخل و خارج داشته  و دارای شخصیت برجسته باشد که این ها جزیی از ۱۱ شاخص های انتخابی  این ۱۲ نفر برجسته است.

دبیر نخستین دوره اعطای نشان عالی دانش در نمای آموزش عالی ایران ادامه داد: ضوابط کیفی را  هم در شورا نظر گرفته شده که این ضوابط ازجمله عضویت برجستگان در هیات علمی یکی از دانشگاه های کشور، دارای اثر علمی و فناوری در کشور و بین المللی در مرز های دانش، دارا بودن جایزه علمی بین المللی، شهرت داشتن علمی و فناوری در منطقه، دارای اثر علمی، پژوهشی و فناوری برای کمک به تحقق تمدن  نوین اسلانی، موسس شرکت های دانش بنیان در سطح کشور و بین المللی، دارای شخصیتی برجسته و تراز علمی و پایبند به ارزش های انقلاب  اسلامی و شاگرد پروری است.

وی عنوان کرد: نیمی از این ۱۲ نفر برگزیده از دانشگاه تهران و ما بقیه از دانشگاه های دیگر از جمله دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه علامه طباطبایی،  دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه اصفهان هستند و همچنین مراسم اعطای نشان علمی که در روز ۸ خرداد ماه برگزار می شود ، در شبکه چهار صدا و سیما و شبکه مجازی دانشگاه تهران و همچنین امکان پخش بخشی از این مراسم در شبکه خبر برای علاقه مندان به حوزه علم و فناوری پخش خواهدشد،  در سایت های مثل آپارات هم پخش می شود.

پورحسین از حضور وزیر علم و و وزیر بهداشت در مراسم اعطای نشان عالی دانش به برجستگان خبر داد.

این نشانی است توسط دانشگاه تهران دارد و این نشان هیچ گونه جنبه سیاسی و جناحی ندارد، این نشان می تونست زودتر از این زمان به برجستگان آغازشود. دانشگاه تهران متولی اعطای این نشان است و دبیر خانه این نشان عالی دانش به صورت دایمی است.

انتهای پیام /

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز