تاکید وزیر میراث فرهنگی به تکمیل سریع تر مجتمع رفاهی قلعه دختر فیروزآباد

۱۴۰۲/۰۳/۰۴ - ۱۵:۰۷:۱۵
کد خبر: ۱۴۷۷۹۱۰
تاکید وزیر میراث فرهنگی به تکمیل سریع تر مجتمع رفاهی قلعه دختر فیروزآباد
وزیر میراث فرهنگی با تاکید بر تکمیل سریع تر مجتمع تجاری قلعه دختر فیروز آباد گفت: وجود تله‌کابین در این قلعه و مناطق اطراف آن یک ظرفیت موثر است که زیرساخت آن وجود دارد و با جذب سرمایه‌گذار می‌توان از آن استفاده موثر به عمل آورد.

به گزارش خبرگزاری برنا، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  در ادامه سفر خود به استان فارس در بازدید از میراث‌جهانی قلعه‌دختر فیروزآباد گفت: وجود تله‌کابین برای بازدید از این قلعه و مناطق اطراف آن یک ظرفیت موثر است که زیرساخت آن وجود دارد و با جذب سرمایه‌گذار می‌توان از آن استفاده موثر به عمل آورد، زیرا وجود تله‌کابین در رونق گرفتن یک منطقه گردشگری نقش موثری دارد.

وزیر میراث فرهنگی تاکید کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی فارس ماکت آثار تاریخی محور جهانی ساسانی را در ابعاد بزرگتر تهیه کرده و در معرض گردشگران این منطقه قرار دهد.

وی افزود: ساخت گنبد در معماری ساسانی برای نخستین بار یک موضوع مهم است و نشان از نوآوری ایرانی است که یک سازه دایره‌ای را بر روی پلان چهارگوش کار کرده است.

ضرغامی در این بازدید همچنین در خصوص تکمیل سریع‌تر و راه‌اندازی مجتمع رفاهی قلعه‌دختر فیروزآباد تاکید کرد.

قلعه‌دختر اولین بنای گنبددار ساسانیان است و در فهرست منظر جهانی ساسانی به ثبت رسیده و توسط اردشیر یکم در تنگاب فیروزآباد در قرن سوم میلادی ساخته شده است.

 انتهای پیام/

 

نظر شما