عبادی: نیروی انسانی با کفایت از اولویت های رسیدن به ایمنی و سلامت بیمار است

۱۴۰۲/۰۳/۰۴ - ۱۸:۵۰:۵۲
کد خبر: ۱۴۷۷۹۷۹
عبادی: نیروی انسانی با کفایت از اولویت های رسیدن به ایمنی و سلامت بیمار است
معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: نیروی انسانی با کفایت از اولویت های رسیدن به ایمنی بیمار است، چرا که اگر نیروی انسانی به تعداد کافی در مراکز درمانی نباشد رسیدگی به بیماران سخت و ایمنی بیمار کمتر می‌شود.
به گزارش خبرگزاری برنا، عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت در اولین همایش بین‌المللی و چهارمین همایش ملی ایمنی بیمار در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه با گرامیداشت سالروز سوم خرداد، اظهار کرد: هدف نظام سلامت، ارتقای کیفیت خدمات پزشکی، پرستاری و ایمنی بیمار است.
وی افزود: اولین همایش بین‌المللی و چهارمین همایش ملی ایمنی بیمار فرصت مغتنمی است تا از آخرین یافته ها و دستاوردها برای افزایش ایمنی بیمار بهره‌مند شویم.
معاون پرستاری وزارت بهداشت، بیان کرد: در دهه ۷۰ که من از دانشجویان پروفسور لامعی بودم ایشان مارکوپولوی حوزه پزشکی بودند و مدیرانی تربیت کردند که با اولین موج، کیفیت در امر پزشکی و درمان را ایجاد کردند.
عبادی اضافه کرد: فرهنگ ایمنی بیمار در واقع کرامت بیمار، احترام به حقوق بشر و قانون اساسی است، اگر در آموزه‌های دینی هم بررسی کنیم به اهمیت ایمنی بیمار می‌رسیم.
وی عنوان کرد: نیروی انسانی با کفایت از اولویت های رسیدن به ایمنی بیمار است، چرا که اگر نیروی انسانی به تعداد کافی در مراکز درمانی نباشد رسیدگی به بیماران سخت و ایمنی بیمار کمتر می‌شود.
 
۲ میلیون سالمند نیاز به دریافت دارو های خاص دارند
 
معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹ میلیون سالمند وجود دارد، بیان کرد: دو میلیون نفر از این سالمندان نیاز به دریافت داروهای خاص داشته و ۳۵۰ هزار نفر از سالمندان نیاز به مراقبت خاص دارند.
عبادی، اذعان کرد: کمبود نیروی انسانی به ویژه پرستار نه تنها در کشور ما بلکه در بسیاری از کشورهای دنیا معضل اساسی بوده و در کنار اینها بیماری‌های مزمن و سالمندی هم موجب افزایش ضریب خطا بوده و ضرورت دارد تا ایمنی بیمار بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: سنجه‌ها و شاخص‌های ایمنی در سراسر بیمارستان‌های کشور مورد بررسی قرار گرفته و در حال ارتقای این شاخص‌ها هستیم.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز