آشنایی با بوستان جنگلی لویزان

۱۴۰۲/۰۳/۱۲ - ۱۵:۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۴۸۱۰۹۲
آشنایی با بوستان جنگلی لویزان
بوستان جنگلی لویزان یکی از زیباترین پارک های جنگلی تهران است. این بوستان جنگلی در منطقه شمیرانات قرار دارد و محیط مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح خانواده ها به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری برنا، کنار شلوغی کلان شهر تهران، قدم گذاشتن در میان طراوت بهاری جنگلی هزار هکتاری و چشم‌اندازهای زیبایش لطف دیگری دارد. فضایی خوش آب و هوا و تمیز که اگرچه در سال 1340 به صورت مصنوعی و با هدف جلوگیری از پیشرفت بافت شهری به وجود آمد، اما اکنون تفریحگاهی است که بسیاری از خانواده‌ها در اوقات فراغت خود به آنجا مراجعه می‌کنند، چرا که این پارک، پاییزی پر از رنگ و بهاری سبز دارد.

بوستان جنگلی لویزان یکی از زیباترین پارک های جنگلی تهران است. این بوستان جنگلی در منطقه شمیرانات قرار دارد و محیط مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح خانواده ها به شمار می‌روددیدن نمای شهر تهران از بلندای این پارک و از لابه‌لای درختان سرسبزش، حتی در شب نیز بسیار تماشایی است، جایی که در آن می‌توانید با ذهنی آسوده و به دور از دغدغه‌های روزمره، ارامش پیدا کنید.

گونه های گیاهی : درختان کاج، سرو، داغداغان، گز، سرو نقره‌ای، اقاقیا و توت از جمله مهمترین درختانی هستند که پوشش گیاهی این پارک جنگلی را تشکیل می‌دهند.

امکانات بوستان: بوستان جنگلی لویزان که به بوستان شیان نیز مشهور است امکانات تفریحی و سرگرمی خوبی برای گذران اوقات فراغت میهمانان دارد از جمله پارکینگ، کافی شاپ، رستوران، آلاچیق، مسجد، امکانات دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، بازی‌های دسته جمعی و زمین بازی، بنابراین اگر با دوستان یا خانواده به این پارک می‌روید مشکلی نخواهید داشت. چادرها و کمپ‌هایی نیز برای اقامت در این پارک فراهم است. باغ پرندگان بوستان جنگلی لویزان، با 250 گونه مختلف پرندگان آسیایی و آفریقایی، بیش از بیست هزار پرنده را در دل خود جای داده و به گونه‌ای طراحی شده که اغلب پرندگان تا ارتفاع سی متری آزادنه پرواز کنند. این باغ پرندگان، یکی از تماشایی‌ترین مناظر را در سیزده کیلومتری تهران به وجود آورده است. کبوترخانه‌ای به سبک و سیاق کبوترخانه‌های عصر صفویه با 140 مترمربع مساحت و 18 متر ارتفاع در قسمت شمال غربی باغ پرندگان این بوستان طراحی شده که می‌تواند تا دو هزار کبوتر را در خود جای دهد.

این پارک از نظر امکانات رفاهی سنگ تمام گذاشته و امکاناتی نظیر کافی شاپ، سفره خانه، هتل، مسجد، همچنین تعداد زیادی نیمکت، سطح زباله و کباب پز به وفور به طور پراکنده در اطراف این پارک قرار گرفته است. نمای تهران هم که از بالای این بوستان زیبایی خودش را دارد، حال تصور کنید که این پارک یکی از مکان‌هایی است که می‌توانید شبگردی در تهران را زیر نور ملایم مهتاب تجربه کنید.

جاذبه های نزدیک بوستان لویزان هتل شیان در سال 1375 و در همجواری این پارک زیبا افتتاح گردید. شما در این هتل می‌توانید از چشم انداز زیبای جنگل لویزان لذت ببرید. این هتل دارای امکاناتی مانند کافی شاپ، رستوران و چای خانه‌ی سنتی روباز است. همچنین رستوران سنتی بام شیان با انواع غذاهای لذیذ و خوشمزه‌ی ایرانی در قسمت ورودی اصلی این پارک جنگلی، آماده‌ی پذیرایی از شما بازدید کنندگان محترم می‌باشد.

 نشانی: اتوبان امام علی(ع) شمال، خروجی مبارک آباد، بوستان جنگلی لویزان

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز