مخدوش کردن ارقام پلاک جرم تلقی می شود/ فرد مخدوش کننده به مراجع قضایی معرفی می شود

۱۴۰۲/۰۳/۱۳ - ۰۰:۰۴:۰۳
کد خبر: ۱۴۸۱۲۵۶
مخدوش کردن ارقام پلاک جرم تلقی می شود/ فرد مخدوش کننده به مراجع قضایی معرفی می شود
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش و مخدوشی پلاک در سطح معابر شهر تهران خبر داد و گفت: در واقع اگر مخدوشی و دستکاری در ارقام پلاک صورت بگیرد جرم تلقی شده و ضمن تشکیل پرونده، فرد متخلف به مراجع قضائی معرفی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اینکه برای صاحبان خودروهایی که پلاک شأن مخدوش شده باشد پرونده تشکیل و این عمل جرم تلقی می‌شود گفت: علاوه بر تشکیل پرونده و در نظر گرفتن جریمه، برای مالکان وسایل نقلیه منع خدمات نیز صادر می‌شود و در هر منطقه‌ای که سامانه‌ها فعال باشند، تخلفات خودروها ثبت و به عنوان شکایت بر خودرو، اعمال قانون و مقررات خواهد شد.

همچنین سردار حسن مؤمنی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز بیان کرد: طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش و مخدوشی پلاک در سطح معابر شهر تهران اجرا شده و این طرح مربوط به تمامی وسایل نقلیه است. در واقع اگر مخدوشی و دستکاری در ارقام پلاک صورت بگیرد جرم تلقی شده و ضمن تشکیل پرونده، فرد متخلف به مراجع قضائی معرفی خواهد شد. قانونگذار برای این تخلف شش ماه تا یکسال حبس در نظر گرفته است.

مؤمنی با بیان اینکه هویت خودروی افراد با پلاک آن شناخته می‌شود، گفت: وقتی خودرویی پلاک ندارد یا راننده آن اقدام به پوشش و دستکاری پلاک کرده باشد، در واقع هویت آن وسیله نقلیه شناخته شده نیست. در همین راستا نیز یکی از طرح‌های پلیس طرح برخورد با تخلفات پلاک است و جرایمی مانند اعمال قانون، توقیف و انتقال به پارکینگ و تشکیل پرونده برای رانندگانی که اقدام به مخدوشی پلاک وسیله نقلیه کرده باشند، درپی خواهد داشت.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پایان درباره شرایط استاندارد پلاک خودرو نیز تاکید کرد: تمامی خودروها در حالت استاندارد باید دارای پلاک باشند. موتورسیکلت باید یک پلاک در قسمت عقب، خودروها دو پلاک در قسمت عقب و جلو و وسایل نقلیه سنگین حداقل دارای سه پلاک باشند. برای خودروهای سنگین لازم است که یک پلاک بزرگ برای دیده شدن بهتر بر روی قسمت عقب نصب کنند.

انتهای پیام/ 

نظر شما