رونمایی از کتاب «شوق مجموعه‌داری» در موزه ملی ملک

۱۴۰۲/۰۳/۱۳ - ۱۳:۵۶:۰۵
کد خبر: ۱۴۸۱۵۳۹
رونمایی از کتاب «شوق مجموعه‌داری» در موزه ملی ملک
کتاب «شوق مجموعه‌داری» (گنجینه آثار لاکی ایران در عصر قاجار، از مجموعه بانو عزت‌ملک ملک) در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، نشست معرفی و رونمایی کتاب «شوق مجموعه‌داری» (گنجینه آثار لاکی ایران در عصر قاجار، از مجموعه بانو عزت‌ملک ملک) با سخنرانی ابوالعلا سودآور در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار شد.

در این آئین که هم‌زمان با زادروز حاج حسین آقا ملک برپا شد، ابوالعلا سودآور پژوهشگر حوزه هنرهای ایرانی و اسلامی و فرزند بانو عزت‌ملک ملک و نوه حاج حسین آقا ملک، درباره چگونگی گردآوری مجموعه آثار هنری تاریخی به کوشش بانو عزت‌ملک ملک و نگاه‌داری و حفاظت از آن‌ها از سوی او و خانواده ملک سخن گفت.

همچنین نوشاد رکنی رئیس اداره اطلاعات فرهنگی و حفاظت فنی کتابخانه و موزه ملی ملک، درباره مجموعه‌داری، پیشینه و روش‌های آن توضیح‌هایی ارائه داد. مجید فداییان، هنرمند و نگارگر و کیانوش معتقدی، یکی از مترجمان کتاب از دیگر سخنرانان این نشست بودند.

کتاب «شوق مجموعه‌داری»، مجموعه‌ای نفیس از آثار لاکی ایران در عصر قاجار را دربرمی‌گیرد که زنده‌یاد عزت‌ملک ملک (سودآور) دختر حاج حسین آقا ملک (بنیان‌گذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک) در چند دهه گردآوری شده و به موزه‌های اسمیت‌سونین آمریکا و هنر هاروارد اهدا شده است. ترجمه فارسی این کتاب، زیر نظر ابوالعلا سودآور با پشتیبانی بنیاد سودآور به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز