امشب با حضور خادمان بارگاه منور رضوی انجام می‌شود؛

برگزاری مراسم خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا(ع)

۱۳۹۴/۰۹/۲۰ - ۱۱:۲۰:۲۱
کد خبر: ۳۴۸۳۴۰
برگزاری مراسم خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا(ع)
مراسم خطبه‌خوانی شب شهادت حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) در بارگاه منور رضوی برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: خطبه‌‌خوانی شب شهادت و مراسم شام غریبان حضرت رضا(ع) دو مراسمی است که همه ساله در این ایام در حرم علی ‌بن‌ موسی ‌الرضا(ع) برگزار می‌‌شود.
 
وی تصریح کرد: آئین خطبه‌‌خوانی در شب شهادت امام هشتم(ع) با حضور آیت‌الله واعظ طبسی، نماینده‌ی ولی فقیه و تولیت آستان قدس رضوی قائم مقام محترم تولیت، جمعی از شخصیت‌‌های کشوری و استانی و خادمان بارگاه منور رضوی برگزار می‌‌شود.
 
سیدخلیل منبتی عنوان کرد: خطبه‌خوانی یکی از آیین‌‌های دینی و سنتی در حرم مطهر رضوی است که تنها دو نوبت در سال یعنی در شب شهادت امام علی ‌بن ‌موسی ‌الرضا(ع) و شب عاشورای حسینی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌‌شود و در این مراسم خادمان با در دست داشتن شمعی فروزان به خطبه‌ی مخصوص شب شهادت حضرت امام رضا(ع) گوش فرا می‌‌دهند.
 
وی اشاره کرد: برگزاری مراسم خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا(ع)در روز جمعه 20 آذرماه در ساعت 18 و در رواق دارالحکمه و صحن انقلاب اسلامی پیش بینی شده ولی در صورت برودت هوا و بارندگی، رواق دارالحجه حرم مطهر رضوی نیز آماده سازی شده است.
 
منبتی با اعلام اینکه در این مراسم خدام کلیه کشیک ‌های حرم مطهر رضوی حضور دارند، افزود: آیت‌الله محسن کازرونی، عضو مجلس خبرگان رهبری در این مراسم سخنرانی خواهد کرد و پس از قرائت خطبه توسط حجت‌الاسلام جعفر اسلامی‌فر،نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی توسط علی ملائکه انجام می‌شود.
 
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در ادامه افزود: در مراسم شام غریبان حضرت ثامن الحجج(ع) نیز که شنبه21 آذرماه برگزار می شود، خدام بارگاه منور علی بن موسی الرضا(ع) با در دست داشتن شمع و لاله های فروزان از سازمان مرکزی آستان قدس رضوی به سوی بارگاه نورانی آن امام همام برای عرض تسلیت حرکت میکنند و در صحن جمهوری اسلامی حرم رضوی گردهم جمع می شوند.

عاشقان ودلسوختگانی که در این شب ها توفیق حضور در بارگاه منور حضرت ثامن الحجج(ع) را پیدا نکرده اند می توانند پخش زنده این مراسمات را از شبکه های ملی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مشاهده نمایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز