حمله خونین طالبان به مهمانخانه اسپانیایی

۱۳۹۴/۰۹/۲۱ - ۱۴:۳۰:۰۹
کد خبر: ۳۴۸۵۳۹
حمله تروریستی به مهمانخانه ای خارجی در پایتخت افغانستان با کشته شدن مهاجمان پایان یافت.

در حمله مهاجمان انتحاری به یک مهمانخانه مورد استفاده خارجیان، ۵ پلیس، دو تبعه خارجی و یک غیر نظامی کشته و ۹ غیر نظامی هم زخمی شده‌اند.

«بصیر مجاهد» سخنگوی پلیس کابل گفت که به نظر می‌رسد دو خارجی کشته شده تبعه اسپانیا باشند، چون مهمانخانه متعلق به اتباع این کشور بوده است.

وی گفت که این حمله حوالی ساعت ۶ جمعه آغاز شد و مهاجمان انتحاری یک خودرو بمب گذاری شده را در نزدیکی مهمانخانه مربوط به اسپانیا منفجر کردند.

این مقام امنیتی افزود: بعد از این حادثه سه مهاجم وارد مهمانخانه شدند که به سلاح سبک و نارنجک مجهز بودند.

به گفته سخنگوی پلیس در اولین دقایق درگیری ۴ سرباز پلیس ملی افغانستان کشته شدند و یک نفر هم زخمی شد که سرباز زخمی شده به دلیل شدت جراحت وارده جان‌داد.

بصیر مجاهد گفت که در این حادثه یک غیر نظامی که کارمند شرکت برق افغانستان بود، کشته شده و ۹ غیر نظامی دیگر هم زخمی شدند.

به گفته سخنگوی پلیس این درگیری بیش از ۱۰ ساعت ادامه داشت و تا ساعت ۳۰: ۴ دقیقه بامداد به وقت محلی ادامه یافت و با کشته شدن سه مهاجم انتحاری نیروهای پلیس توانستند کنترل مهمانخانه را بدست گیرند.

وی گفت که از انتحار کنندگان سه قبضه اسلحه کلاشنیکف، مقدار زیادی گلوله و بمب‌های دستی به جا مانده که نشان می‌دهد آن‌ها مهمات کافی با خود برده بودند.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی گروه طالبان با ارسال خبرنامه‌ای مسئولیت این حادثه را بر عهده گرفته و گفته است که هدف حمله یک مرکز اطلاعاتی نیروهای خارجی بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز