مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس خبر داد:

قلع و قمع ۵۸ هکتار اراضی تصرف شده منطقه حفاظت شده بهرام گور

۱۳۹۴/۰۹/۲۵ - ۱۲:۰۲:۲۳
کد خبر: ۳۵۰۰۳۶
قلع و قمع ۵۸ هکتار اراضی تصرف شده منطقه حفاظت شده بهرام گور
مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت: حکم قلع و قمع 58 هکتار از اراضی تصرف شده منطقه حفاظت شده بهرام گور نی‌ریز که پیش از این از متصرفان خلع ید شده بود، اجرا شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حمزه ولوی مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس با اعلام این خبر، افزود: حکم خلع ید این اراضی که به صورت غیرقانونی تصرف شده بودند، دو ماه پیش از سوی مراجع قضایی استان صادر شده بود اما اجرای آن به اواخر آذرماه موکول شد.

وی افزود: حکم قلع و قمع مستحدثات و پر کردن چاه محفوره نسبت به 58 هکتار از اراضی تصرف شده منطقه حفاظت شده بهرام گور روز یکشنبه مورخ 22 آذر 94 با حضور بیست نفر از محیط بانان، نیروهای انتظامی شهرستان نی ریز، نمایندگان اعزامی از اداره کل و مدیر اجرای احکام حقوقی دادگستری نی ریز اجرا شد.

ولوی ادامه داد: در اجرای حکم صادره ،پنج باب ساختمان احداثی، یک باب سکو، یک حلقه چاه و درب ورودی قلع و قمع شد.

این مقام مسئول ضمن یادآوری حکم دادگاه بدوی مبنی بر خلع ید کاخ ایرانیان در ارژن که ساخت آن از سال 1390 آغاز شده بود، اظهار کرد: با اعلام حکم دادگاه تجدید نظر که تایید حکم صادره دادگاه بدوی مبنی بر خلع ید کاخ ایرانیان در ارژن بود، به زودی حکم قلع و قمع در این منطقه نیز اجرا خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس بیان کرد: پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و رفع تصرف از اراضی تصرف شده سنواتی اولویت ویژه کاری این اداره کل بوده و در صورت محکومیت متهمان به مجازات‌های مقرر در قوانین جزایی هیچ‌گونه گذشتی در بحث تعرض و دست‌اندازی به اراضی تحت مدیریت صورت نخواهد گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز