مدیرکل دفتر تکنولوژی و انتشارات کمک آموزشی خبرداد:

برگزاری جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد ویژه کتاب‌های قرآن

۱۳۹۴/۰۹/۲۸ - ۰۹:۱۴:۴۲
کد خبر: ۳۵۰۸۷۲
برگزاری جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد ویژه کتاب‌های قرآن
مدیرکل دفتر تکنولوژی و انتشارات کمک آموزشی از برگزاری جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد ویژه کتاب‌های قرآنی در 29 آذر خبرداد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمد ناصری در نشست خبری ویژه دوازدهمین جشنواره کتاب های آموزشی و تربیتی رشد اظهار کرد: همانطور که می‌دانید هر ساله در این ماه، جشنواره کتاب‌های آموزشی را برگزار می‌کنیم و طی 12 سال گذشته در مقاطع مختلف مثل دبستان، متوسطه اول و دوم، فنی‌وحرفه‌ای و کودکان استثنایی، جشنواره کتاب‌های آموزشی را برگزار کردیم اما امسال این جشنواره را به کتاب‌های قرآنی اختصاص دادیم.

 وی تصریح کرد: دلیل این اقدام این بود که خیلی بیشتر از آنچه تصور می‌کردیم، خلأ در زمینه کتاب‌های قرآنی وجود دارد و به نظر می‌رسد کار چندانی انجام ندادیم.
 
 مدیرکل دفتر تکنولوژی و انتشارات کمک آموزشی خاطرنشان کرد: در جشنواره امسال، چهار دوره یعنی سال‌های 90، 91، 92 و 93 را مورد نظر قرار دادیم و تمام کتاب‌های قرآنی مربوط به این 4 سال در 6 گروه، بررسی شد که در نهایت 372 عنوان کتاب از 117 ناشر مورد بررسی قرار گرفت
.
 ناصری به 6 گروه داوری اشاره کرد و افزود : 6 گروه شامل گروه‌های «تفسیر و ترجمه قرآن»، «حفظ ، آموزش و روخوانی»، «دانستنی‌ها و لطایف قرآن»، «سبک زندگی قرآنی»، «قصه‌های قرآنی» و «مفاهیم و معارف قرآنی» است و در هر گروه 3 داور داشتیم کتاب‌ها را داوری کردند.
 
 دبیر دوازدهمین جشنواره کتاب های آموزشی و تربیتی رشد(ویژه کتاب های قرآنی) ادامه داد: از 372 عنوان کتاب، 214 عنوان کتاب حائز رسیدن به مرحله دوم بودند و بررسی روی این 214 عنوان کتاب از ۷۷ناشر بود.
 
 وی با بیان اینکه ۳۱عنوان کتاب از ۲۶ناشر را در این جشنواره به عنوان کاندیدا معرفی شده‌اند، گفت: از تعداد کل ناشرین حاضر در این جشنواره، ۳۴ناشر یعنی ۴۴درصد، ناشرین شهرستان هستند و ۸۸عنوان کتاب از ۲۱۴عنوان کتاب مربوط به این ناشران است.
 
 ناصری اضافه کرد: این جشنواره ساعت ۱۵تا ۱۷روز یک‌شنبه ۲۹آذر در مدرسه دارالفنون برگزار خواهد شد و ۱۲کتاب به عنوان برگزیده و تقدیری معرفی می‌شوند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز