معصومه آباد با اشاره به آلودگی محصولات غذایی با سموم شیمیایی:

فاجعه سردشت در حال رخ دادن است

۱۳۹۴/۰۹/۲۹ - ۱۳:۱۵:۳۲
کد خبر: ۳۵۱۴۷۰
فاجعه سردشت در حال رخ دادن است
رییس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید بر لزوم استفاده بیشتر از محصولات ارگانیک تاکید شود گفت: سموم شیمیایی موجود در مواد غذایی موجب شده تا فاجعه ی بمباران شیمیایی سردشت به نوعی دیگر در حال تکرار باشد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، معصومه آباد در دویست و هفدهمین جلسه شورا گفت : امروز همه جا صحبت از آلودگی هوا می شود که شرایط نابسامانی را برای همه شهروندان ایجاد کرده است اما این فقط آلودگی هوا نیست که مشکلات برای شهروندان به بار آورده است بلکه سموم شیمیایی مورد استفاده در مواد غذایی نیز به سان همان مرگ خاموش عمل می کند.

آباد در ادامه افزود: اگر بررسی که روی آلودگی های محصولات کشاورزی توسط آزمایشگاه های دانشگاه های کشور صورت گرفته است، مورد نقد قرار گیرد، متوجه می شویم فاجعه بمباران شیمیایی سردشت این بار توسط خودمان و با محصولات غذایی در حال تکرار است.

آباد ادامه داد: در این فضا تنها شهرداری تهران است که 6 سال متمادی با برپا کردن نمایشگاه محصولات ارگانیک یک تنه بار حمایت از این محصولات را بر دوش می کشد. نمایشگاهی که برپایی آن در راستای اجرای مصوبه شورا نیز است.

رییس کمیته ایمنی شورا تصریح کرد: در بازدیدی که روز گذشته از این نمایشگاه داشتم فراوان این سخن به گوش می رسید که هیچ حمایتی از تولید این محصولات نمی شود.

آباد اظهار داشت : بنا به گزارش وزارت بهداشت 78 درصد مردم از تغذیه ناسالم رنج می برند و 30 درصد مرگ و میر ها هم مربوط به تغذیه ناسالم است ایا در این شرایط نباید از تولید محصولات سالم و ارگانیک حمایت شود.

وی خاطر نشان کرد : متاسفانه توصیه سازمان میادین شهرداری تهران به وزارت بهدشات مبنی بر پایش محصولات غذایی وارده به تهران نیز جدی گرفته نمی شود.

آباد گفت : وزرای بهداشت و جهاد کشاورزی باید در این زمینه پاسخگو باشند.

در ادامه مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت : متاسفانه حمایتی از تولید محصولات ارگانیک نمی شود و مردم هم به دلیل ارزانی محصولات غذایی غیر ارگانیک بیشتر به سمت آنها روی می آروند در حالی که نمی دانند اگر مواد غیر ارگانیک خوش آب و رنگ تر و حجیم تر و درشت تر می باشند اما سمی هم هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز